• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretimde beden eğitimi ve spor derslerinin uygulanabilirliği (Samsun ili örneği) / Necip Fazıl Kishalı; Danışman Mürsel Akdenk.

Tarih

1999

Yazar

Kishalı, Necip Fazıl

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı Samsun ili örneğinde ilk öğretimde beden eğitimi derslerinin uygulanabilirliğinin belirlenmesidir. Samsun ilinde 1998-1999 öğretim yılında 53 ilk öğretim okulunda beden eğitimi derslerini veren 74 erkek ve 30 bayan olmak üzere toplam 104 öğretmene 27 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anketin soruları öğretmenlerin kişisel özelliklerini , öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarını , tesisve malzeme imkanlarını okul idarecilerin beden eğitimi derslerine bakış açılarını ve beden eğitimi derslerinin uygulanabilirliğini kapsamaktadır. Deneklerin anket sorularına verdiklei cevaplar sıklık (f), yüzde (%) ve Kümülatif yüzde (%) olarak sunuldu. Yüzde dağılımlar arasındaki farkın anlamlığının tespiti için ki-kare testleri uygulandı. Bu çalışmanın sonuçları beden eğitimi derslerini veren öğretmenlerin büyük çoğunluğunun (%90.4) beden eğitimi ve spor bölümü mezunu olduklarını tesis ve malzemelerin yetersiz olduğunu okul-içi sportif faaliyetlere gereken önemin verilmediğini haftalık ders süresinin yeterli olmadığını okul idarecilerinin beden eğitiminin önemine yeterince inanmadığını ve beden eğitimi derslerinin etkili işlenemediğini göstermektedir. Bireyin fiziksel,ruhsal,zihinsel ve sosyal gelişimini birlikte amaçlayan beden eğitimi derslerine etkili verilebilmesi için gereken tedbirlerin alınması elzem gözükmektedir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/36154.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29365

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [155]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.