• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi ve yeni bir model önerisi / Çetin Yılmaz; Danışman Osman İmamoğlu.

Tarih

2005

Yazar

Yılmaz, Çetin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma ilköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi ve bir model önerisi sunulmasını amaçlamaktadır.Araştırmada; öğretmenlere 27 soruluk, öğrencilere ise 19 soruluk anketler hazırlanmıştır.Anketler Samsun ili ve ilçelerindeki 10 okulda uygulanmıştır.Okulların 4'ü il merkezinde , 6'sı ise 5 farklı ilçede bulunmaktadır.Öğrenci anketlerinin uygulanmasında 8.sınıf öğrencileri tercih edilmiştir.Öğrencilerin 139'u kız,161'i erkektir.Öğretmenlerin ise 22'si bayan ,71'i erkektir.İstatistiksel analizlerde SPSS paket programı kullanılmıştır.Anketler soru ortalamalarının testi ve bazı sorularda ,ki-kare testi yöntemleriyle analiz edilmiştir.Öğrenci anketleri ; öğrencilerin kişisel bilgilerini, derse bakış açılarını,beden eğitimi dersinin kendilerine olan katkılarını,dersin işleniş şeklini ölçmeye yönelik sorulardan oluşturulmuştur.Öğretmen anketleri ise; öğretmenlerin kişisel bilgilerini , görev yaptıkları okulların fiziki durumunu,ders işlenişinde kullandıkları öğretim yöntemlerini,planların yapılmasında dikkat ettikleri noktaları,sportif konulardaki yeterlilik durumlarını,model önerisi hakkındaki görüşlerini tespit etmeye yönelik sorulardan oluşturulmuştur.Sonuç olarak; Beden Eğitimi dersi sonrasında öğrencilerde hissedilir boyutta yorgunluk olmadığı spora yönelmelerinde kendilerinde var olan fakat bilmedikleri becerilerin ortaya çıkmasında dersin etkili olduğu ve diğer derslere oranla daha fazla sosyal ilişki içerisinde oldukları tespit edilmiştir.Ayrıca; öğretmenlerin ders işlerken gösteri,komut,eşle çalışma, katılım yöntemlerini tercih ettikleri, yıllık planların yapılmasında ihtisas branşlarındaki konulara geniş zaman ayırdıkları ve ders dışı egzersiz çalışmalarda yarışmalara öğrenci ve okul takımı hazırlanmasına önem verildikleri tespit edilmiştir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/19249.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/28755

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [155]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.