• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi ve yeni bir model önerisi / Çetin Yılmaz; Danışman Osman İmamoğlu.

Date

2005

Author

Yılmaz, Çetin

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma ilköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi ve bir model önerisi sunulmasını amaçlamaktadır.Araştırmada; öğretmenlere 27 soruluk, öğrencilere ise 19 soruluk anketler hazırlanmıştır.Anketler Samsun ili ve ilçelerindeki 10 okulda uygulanmıştır.Okulların 4'ü il merkezinde , 6'sı ise 5 farklı ilçede bulunmaktadır.Öğrenci anketlerinin uygulanmasında 8.sınıf öğrencileri tercih edilmiştir.Öğrencilerin 139'u kız,161'i erkektir.Öğretmenlerin ise 22'si bayan ,71'i erkektir.İstatistiksel analizlerde SPSS paket programı kullanılmıştır.Anketler soru ortalamalarının testi ve bazı sorularda ,ki-kare testi yöntemleriyle analiz edilmiştir.Öğrenci anketleri ; öğrencilerin kişisel bilgilerini, derse bakış açılarını,beden eğitimi dersinin kendilerine olan katkılarını,dersin işleniş şeklini ölçmeye yönelik sorulardan oluşturulmuştur.Öğretmen anketleri ise; öğretmenlerin kişisel bilgilerini , görev yaptıkları okulların fiziki durumunu,ders işlenişinde kullandıkları öğretim yöntemlerini,planların yapılmasında dikkat ettikleri noktaları,sportif konulardaki yeterlilik durumlarını,model önerisi hakkındaki görüşlerini tespit etmeye yönelik sorulardan oluşturulmuştur.Sonuç olarak; Beden Eğitimi dersi sonrasında öğrencilerde hissedilir boyutta yorgunluk olmadığı spora yönelmelerinde kendilerinde var olan fakat bilmedikleri becerilerin ortaya çıkmasında dersin etkili olduğu ve diğer derslere oranla daha fazla sosyal ilişki içerisinde oldukları tespit edilmiştir.Ayrıca; öğretmenlerin ders işlerken gösteri,komut,eşle çalışma, katılım yöntemlerini tercih ettikleri, yıllık planların yapılmasında ihtisas branşlarındaki konulara geniş zaman ayırdıkları ve ders dışı egzersiz çalışmalarda yarışmalara öğrenci ve okul takımı hazırlanmasına önem verildikleri tespit edilmiştir.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/19249.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/28755

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [155]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.