• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beton yollarda enine yivlemenin sürtünmeye ve basınç dayanımına etkisi / Erhan Burak Pancar ; Danışman Zeki Karaca.

Tarih

2008

Yazar

Pancar, Erhan Burak

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Dünyada birçok ülkede 70 yılı aşkın bir süredir uygulanmakta olan beton yolların, yapılan araştırmalar ve mevcut uygulamalar neticesinde, birçok yerde asfalt yollardan daha öncelikli seçenek oldukları görülmüştür. Bu çalışmada, beton yol yüzeylerinde yapılan enine yivlemenin sürtünmeye ve beton dayanımına etkileri incelenmiştir. Enine yivleme, beton yol kaplamalarına uygulanan yüzey doku işlemidir. Kayma ve kızaklamanın sebep olduğu yağışlı havalardaki kazaları azaltmak için kullanılmaktadır. Enine yivler için aranacak en önemli kriterler, yivler arası mesafe, yiv genişliği ve yiv derinliğidir. Bu ölçülere göre, değişik kayma dayanımları, kızaklama hızları ve ses seviyeleri elde edilmektedir. Bu çalışmada, yiv genişliklerinin beton yol yüzeyinin sürtünmesine etkisi incelenmiş, bunun için farklı genişliklerde, sabit aralık ve derinliklere sahip yivler için İngiliz pendulum aleti ile kayma direnci değerleri ölçülmüştür. Yiv köşelerinin yuvarlatılmasının sürtünmeye bir etkisi olup olmadığı incelenmiş, yiv genişliklerinin artırılması ile daha büyük sürtünme değerleri elde edildiği, yiv köşelerinin yuvarlatılması ile de bu değerlerin düştüğü sonucu gözlemlenmiştir. İngiliz pendulum aletiyle yapılan ölçümlerin, yüzeyin makro dokusundan etkilendiği görülmüştür. Bunun yanında, araç tekeri altında, farklı beton sınıflarında, betonun davranışını incelemek için tekerlek lastik kaplaması ile basınç dayanım testleri yapılmıştır. Lastik kullanılarak yapılan basınç dayanım testleri sonucunda, betonun normal basınç dayanım testine göre daha düşük değerlerde kırıldığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, yiv genişliklerinin artırılması ile elde edilen beton basınç dayanımlarının, tekerlek lastiği altında azaldığı ve oluşan kırılmaların ani yarılmalar şeklinde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, yiv genişliklerinin artırılması ile kayma direnci değerlerinin arttığı, tekerlek lastiği altında beton basınç dayanım değerlerinin ise düştüğü gözlenmiştir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/12500.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/26912

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [102]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.