Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Erol
dc.contributor.authorÇetinkaya, Murat
dc.date.accessioned2020-07-21T21:35:09Z
dc.date.available2020-07-21T21:35:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/82664.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/26812
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 82664en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, fen bilgisi 4.sınıf öğrencilerinde “Canlıların Sınıflandırılması” konusu için web destekli kavram haritaları ve anlam çözümleme tabloları geliştirmek, uygulamak ve bu öğrenme öğretme araçlarının öğrencilerde görülen kavram yanılgılarına olan etkilerini araştırmaktır. Bunun yanında öğrencilerin bu derse ve kavram haritalarına karşı olan tutumlarındaki değişikliği incelemektir.Bu çalışmanın örneklemi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıfa giden toplam 50 öğrenciden oluşturmuştur. Çalışma 2008–2009 bahar yarıyılında iki haftalık bir süre boyunca yapıldı. Web destekli materyallerin etkinliğinin kontrol edilmesi için deneysel bir yaklaşımla iki grup rastgele seçildi. Kontrol grubunda ders işlenirken klasik kavram haritaları ve anlam çözümleme tabloları, deney grubunda web destekli kavram haritaları ve anlam çözümleme tabloları kullanıldı. Çalışmanın başında veri toplama araçları olarak geliştirilen kavram başarı testi, fen bilgisi tutum ölçeği ve kavram haritası tutum ölçeği her iki gruba ön test olarak uygulandı. Aynı araçlar her iki gruba son test olarak çalışmanın sonunda tekrar uygulandı. Veri toplama araçlarından elde edilen verilere SPSS paket programı kullanılarak t testi uygulandı. Uygulamanın sonunda başarı deney grubu lehine %12 oranında arttı (p<0.05). Deney ve kontrol grubu öğrencilerinde cinsiyet faktörünün başarı ve tutumlar üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edildi.Bu sonuçlardan, web destekli kavram haritaları ve anlam çözümleme tablolarının birlikte kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin kavram yanılgılarını azaltmada daha etkili olduğu tespit edildi.en_US
dc.formatX, 106 y. : şekil, tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilimleri -- Öğretimen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectEğitimdeen_US
dc.subjectCanlılaren_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ç423c 2010en_US
dc.titleCanlıların sınıflandırılması konusu için web destekli kavram haritaları ve anlam çözümleme tablolarının öğrenme üzerindeki etkisinin araştırılması / Murat Çetinkaya; Danışman Erol Taşen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record