İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi için web tasarımlı bir öğretim materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi / Serkan Özkan; Danışman Erol Taş
Özet
Bu araştırmanın amacı, web destekli fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, derse karşı tutumlarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına olan etkisini araştırmaktır. Araştırmada deneme modellerinden, ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılının I. yarıyılında Samsun ili Kavak ilçesi Merkez İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Deney grubunda 30, kontrol grubunda da 30 olmak üzere toplam 60 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Deney ve kontrol grubuna başarı testi, ön test, son test ve kalıcılık testi olarak, tutum ölçeği ise ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna web destekli öğretim yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi uygulandı.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur ( t(60)=3.574, p< 0.05). Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test fen ve teknoloji tutumları arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (t(60)=5.936, p< 0.05). Bununla birlikte deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık testi başarı puanları arasında da anlamlı bir farlılık bulunmuştur ( t(60)= 4.143, p< 0.05).Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, web destekli öğretim yönteminin, fen ve teknoloji derslerinde, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin akademik başarısını artırmada ve öğrencilerin derse karşı olumlu tutum geliştirmelerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu ve kalıcı öğrenmeler sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bundan sonraki araştırmalarda geliştirilecek web materyallerinin fen ve teknoloji dersinin farklı konularındaki etkililiğini değerlendirecek çalışmalar yapılabilir.
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]