dc.contributor.advisor | Kalkan, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Türk, Cumhur | |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T21:35:09Z | |
dc.date.available | 2020-07-21T21:35:09Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/82686.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/26809 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009 | en_US |
dc.description | Libra Kayıt No: 82686 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ülkemizde ilköğretim Fen ve Teknoloji 7. sınıf programında yer alan “Güneş Sistemi ve Ötesi” ünitesi içerisindeki temel astronomi kavramları ile ilgili, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin saptanması ve planetaryum(gökevi) ve gözlemevlerinin bu ünitedeki temel kavramların öğretimine etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Samsun ilindeki tüm ilköğretim 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışma için 2008-2009 yılında Samsun ilindeki iki merkez, iki ilçe ve iki köy okulunda öğrenim gören çeşitli sosyo-ekonomik ve kültürel düzeylerden 240 öğrenciye ulaşılmıştır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları rastgele seçim yapılarak belirlenmiştir. “Güneş Sistemi ve Ötesi” ünitesinin işlenmesi sırasında deney grubu için planetaryum ve gözlemevi öğrenme ortamı olarak kullanılırken, kontrol grubuna hiçbir şekilde müdahale edilmeyerek sınıf ortamında öğrenime devam edilmiştir. Ünite başlangıcında ve sonunda olmak üzere 14 sorudan oluşan çoktan seçmeli ölçek öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmış ve öğrencilerden bazılarıyla karşılıklı mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS 15.0 for Windows paket programı ile değerlendirilmiştir. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda planetaryum ve gözlemevi ortamında verilen eğitimin temel astronomi kavramalarının öğretiminde sınıf ortamında uygulanan geleneksel öğretim yöntemlerine oranla daha etkili olduğu görülmüştür. Ülkemizde gökevi ve gözlemevlerinin fen eğitiminde kullanımının yaygınlaştırılması için öncelikle Milli Eğitim Bakanlığının, üniversitelerin ve belediyelerin okullarda veya şehirlerde planetaryum ve gözlemevi kurulması için yatırım yapması ve destek vermesi önerilmiştir. | en_US |
dc.format | VIII, 75 y. : şekil ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Astronomi -- Öğrenim ve öğretim | en_US |
dc.subject.other | TEZ YÜK LİS T939i 2010 | en_US |
dc.title | İlköğretim temel astronomi kavramlarının öğretimi / Cumhur Türk; Danışman Hüseyin Kalkan | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |