Yazar "Ergun, Mustafa" için listeleme
-
A comparison of Dutch and Turkish preservice science teachers' perspectives on science teacher training program
Ergun, Mustafa; Avcı, Senem (2012)Bu çalışma Hollanda’daki ve Türkiye’deki fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarının bu programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının bakış açılarını karşılaştırmayı amaç edinmiştir. Araştırmada her iki ülkedeki ... -
Eğitsel dijital oyun destekli fen bilimleri dersinin öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi:elektriğin iletimi
Akkan, Duygu (Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışma altıncı sınıf fen bilimleri dersi yedinci ünite “Elektriğin İletimi” konusunda hazırlanan eğitsel dijital oyunun öğrenci başarısına ve derse yönelik motivasyonuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Exploring relationships among TPACK components and development of the TPACK instrument
Pamuk, Sonmez; Ergun, Mustafa; Cakir, Recep; Yilmaz, H. Bayram; Ayas, Cemalettin (Springer, 2015)Educators' interest in technological pedagogical content knowledge (TPACK) has been increasing. In parallel with implementations of TPACK-based activities taking place in different settings, efforts for assessing effectiveness ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarına ''su'' temasının lego robotik uygulamaları ile öğretiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi / Türkan Aybike Akarca; danışman Mustafa Ergun.
Akarca, Türkan Aybike (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM farkındalık ve tutumlarının arttırılmasına yönelik bir eğitim uygulamasının değerlendirilmesi
Atalar, Fatma Bulut (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşlerinin incelenmesi, farkındalık ve tutumlarının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. STEM eğitimine yönelik görüş, ... -
Hollanda ve Türkiye'deki fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması ve bu programlar hakkında öğretmen adaylarının görüşleri / Senem Avcı; danışman Mustafa Ergun
Avcı, Senem (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)… -
An investigation of the particulate nature of matter unit according to didactic transposition theory
Kaya, Gülşah; Ergun, Mustafa (2012)Bilgi dönüşümünü eğitim-öğretim sürecinde açıklamakta kullanılan yaklaşımlardan biri olan Didaktiksel Dönüşüm Teorisi (transposition didactique), bilim insanları tarafından üretilen bilimsel bilgilerin öğrenci tarafından ... -
İlköğretim 6. sınıf fen teknolojisi dersi maddenin tanecikli yapısı ünitesinin didaktiksel dönüşüm teorisine göre incelenmesi / Gülşah Kaya ; danışman Mustafa Ergun
Kaya, Gülşah (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Bilgi dönüşümünü eğitim-öğretim sürecinde açıklamakta kullanılan yaklaşımlardan biri olan Didaktiksel Dönüşüm Teorisi (transposition didactique), bilim insanları tarafından üretilen bilimsel bilgilerin öğrenci tarafından ... -
İlköğretim 7. sınıf fen ve teknolojisi dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin tranpozisyon didaktik teorisinin öğretmenin transpozisyonu basamağına göre incelenmesi / Fatma Bulut Atalar ; Danışman Mustafa Ergun.
Atalar, Fatma Bulut (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)… -
İsviçre ve Türkiye kimya öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
Ergun, Mustafa (2013)Bu araştırmada; İsviçre ve Türkiye'deki kimya öğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Her iki ülkedeki kimya öğretmeni yetiştiren kurumların giriş koşulları, öğretim süreçleri, okul deneyimi ve ... -
İsviçre ve Türkiye Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
Ergun, Mustafa (2015)Bu araştırmada İsviçre ve Türkiye'deki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Bu araştırmada her iki ülkedeki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının içerikleri, derslerinin çeşitleri, ... -
Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi
Bu çalışmanın temel amacı FATİH projesinin yürütüldüğü okullardaki katılımcı paydaşların (öğretmen ve öğrenci) bakış açısından projenin bir değerlendirilmesini yapmaktır. Proje kapsamında dağıtılan etkileşimli tahta ve ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimlerine Karşı Tutumları: Türkiye, Hollanda ve Romanya Örneği
Ergun, Mustafa; Ergun, Mustafa (2014)Bu çalışmada, karşılaştırmalı olarak Türkiye, Hollanda ve Romanya'daki sınıf öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenler açısından fen bilimlerine karşı tutumlarını incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2010-2011 ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimlerine karşı tutumları: Türkiye, Hollanda ve Romanya örneği / hazırlayan Özge Ersoy; danışman Mustafa Ergun
Ersoy, Özge (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)… -
Türk ve İsveç ortaokul öğrencilerinin "Fen" ve "Fen Bilimleri Öğretmeni" kavramlarına yönelik metafor durumlarının karşılaştırılması / Feyza Cilingir ; Danışman Mustafa Ergun.
Cilingir, Feyza (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)… -
Türkiye ve Finlandiya'daki Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması
Çetinkaya, Murat; Taş, Erol; Ergun, Mustafa (2013)Genç nüfusun modern topluma hazır olmasında fen eğitiminin önemli bir rolü vardır. Fen eğitimini gerçekleştirecek olan öğretmenlerin nasıl eğitim aldıkları fen öğretimdeki başarı unsurlarından birisidir. Son dört PISA ... -
The Use of Tablet PC and Interactive Board from the Perspectives of Teachers and Students: Evaluation of the FATIH Project
Pamuk, Sonmez; Cakir, Recep; Ergun, Mustafa; Yilmaz, H. Bayram; Ayas, Cemalettin (Edam, 2013)The main purpose of this study was to evaluate the early implementation results of the "Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology", abbreviated as FATIH project from the perspectives of participating ...