Publication:
Gelenekselden Dijitale Turizm Sektörü

dc.contributor.authorYılmaz, Ayşe Atar
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:44Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractToplumsal hayatın da hızla adapte olduğu teknoloji karşısında artan talebe karşı bulundukları pazarda sürdürülebilirliklerini devam ettirmek isteyen turizm işletmeleri, özellikle internet tabanlı teknolojileri potansiyel müşterilerine daha hızlı ulaşmak, mevcut müşterilerini ise elinde tutmak adına yoğun olarak kullanmaktadır. Turizm işletmelerinin internet tabanlı uygulamalar dışında da teknolojiyi temel alarak yapmış oldukları uygulamaların da onları bulundukları pazarda lider konuma taşıması konusunda önemli bir yere sahip olduğu düşünülmektedir. Bu bakış açısından yola çıkılarak çalışmanın amacı; Turizm sektöründeki işletmelerinde bulunan uygulamalarının hangi teknoloji kullanımlarına dayandığının ve turizm sektöründe ne gibi değişikliklere yol açtığının hangi yeni strateji, uygulama ve yöntemlerin geliştirilmesine olanak sağladığının ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi esas alınmış olup, konuya ilişkin kaynak ve doküman incelemesi gerçekleştirilerek kavramsal bir çerçeve oluşturulmuş, turizm sektörü geçmişten günümüze teknolojik açıdan ele alınıp değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları dikkate alınarak dijitalleşme ile birlikte turizm sektöründe meydana gelen teknoloji temelli hareketlerin arttığından bahsedilebilir. Ayrıca, zaman içerisinde turizm sektöründe gelişme kaydeden teknolojik uygulamaların sosyal medya üzerinden yaptığı tanıtımlarla da turizm işletmelerinin tanıtım maliyetlerine azaltıcı etkisi olurken, müşteri potansiyelini artırıcı bir etki gösterdiği sonucuna da ulaşılmıştır. Literatüre dayalı genel bulgular değerlendirildiğinde ise, sanayi devrimi ile entegre bir şekilde ilerleme kaydeden turizm sektörünün teknolojiyi daha çok personel ve turistin hayatını kolaylaştırıcı manada kullandığı gözlemlenmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.26677/TR1010.2020.417
dc.identifier.endpage1654en_US
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1640en_US
dc.identifier.trdizinid416219
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2020.417
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/416219/gelenekselden-dijitale-turizm-sektoru
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35967
dc.identifier.volume4en_US
dc.institutionauthorYılmaz, Ayşe Atar
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleGelenekselden Dijitale Turizm Sektörüen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files