Publication:
İlköğretimdeki Sporcu Öğrencilerin Branş Tercihlerinde Rol Oynayan Sosyo-Ekonomik Faktörler İle Fiziksel Uygunluk ve Mental Sağlıklarının Araştırılması

dc.contributor.advisorTaşmektepligil, M. Yalçın
dc.contributor.authorDurmuşoğlu, Mehmet Vakıf
dc.date.accessioned2020-07-21T21:48:39Z
dc.date.available2020-07-21T21:48:39Z
dc.date.issued2011
dc.departmentOMÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2011en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 76548en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Gaziantep ili ilköğretim okullarında öğrenim gören ve spor yapan öğrencilerin spor branşı tercihlerine etki eden sosyo-ekonomik faktörler ile bu öğrencilerin fiziksel uygunluğunun ve mental sağlıklarının araştırılması hedeflenmiştir. Araştırma için, Gaziantep ili merkez ilçelerinden random yöntemi ile belirlenen ilköğretim okulları seçilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan anket aracılığı ile toplanmış; ?SPSS 15.0 MS for Windows? paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlara göre; erkek öğrencilerin kız öğrencilere oranla daha fazla spora yöneldikleri (% 66.2), ailenin gelirinin spor branşı tercihinde etkili olduğu, grup sporlarının bireysel sporlara göre daha fazla rağbet gördüğü (% 75.8), sporun henüz bir meslek dalı olarak görülmediği (Ailem sporu bir meslek olarak görmektedir. ( =3.0) - önem sırası 10/10, ailelerin sporu daha çok çocuklarının zihinsel ve fiziksel gelişimi açısından önemsedikleri (Aileme göre, spor branşı tercihim bedensel gelişimim için önemlidir. ( =4.38) ? önem sırası 10/1, Aileme göre, tercih ettiğim spor branşı kişisel gelişimim için önemlidir ( =4.30) ? önem sırası 10/2), sporun öğrencilerin olumlu düşünce geliştirmelerine katkısının beklenenden daha az olduğu, öğrencilerin kendilerine ilişkin olumlu düşünceleri geliştikçe, ailesel (r = .25, p < .01), çevresel (r = .32, p < .01) ve ekonomik faktörlere (r = .17, p < .01) ilişkin algılarının da olumlu olduğu gibi sonuçlar elde edilmiştir.Bu araştırma bize, öğrencilerin daha küçük yaşta spora başlaması ve daha elit düzeyde spor yapabilmesi için imkan sağlanması gerektiğini, kız çocuklarımızın spora daha fazla yönlendirilmesi gerektiğini, devletin ve kurumların sadece başarılı olan sporcuya değil diğer sporculara da sahip çıkması gerektiğini ve sporun ruh sağlığı açısından disipline edici ve rahatlatıcı yönünün ön plana çıkarılması gerektiğini, önermemizi sağlamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is the factors affecting the sport branch preferences of the students studying and playing sport of the primary schools in Gaziantep. For this research primary schools from centre districts of Gaziantep has been selected randomly. The datas are collected with the inguiry which is prepored by the researcher and it is anllyzed and interpreted by using the packaged software spss 15.0 ms for Windows.According the results of the analysies, male students tend to sport much more than relatively the female students(% 66.2),, the income of the family is effective on the preference of sport branch, group sports are prefered relatively more than the individual sports(% 75.8), sport hasn?t accepted as a occupation yet (My family has accepted sport as a occupation ( =3.0)the order of importance 10/10, the families attach importance to sport in terms of the mental and physical development of their children (according to my family my preference of sport branch is important for my physical development ( =4.38) the order of importance10/1,According to my family , my preference of sport branch is important for my personal development ( =4.30) the order of importance10/2 the contribution of sport on the students? impraving positive thought are less than it is expected.As the students ` positive attitudes towards themselves develop,the following conclusion is got, the students have positive perception relating to familial (r = .25, p < .01), enviromental (r = .32, p < .01) and economic factors (r = .17, p < .01)This research has provided us to recommend; students to start sport at earlier ages and to enable them to do sport in exclusive conditions, necessity to lead female students to do sport more, necessity to support not only the successful sportive but also the other sportive by the state and institutions, to emphasize that sport has a positive effect on mental health as it is disciplinary.en_US
dc.formatVIII, 106y. : tablo ; 30smen_US
dc.identifier.endpage114
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGnzpePqJwid2VulMSoL4mWPa9obVXz2C9BIliWHxjTC4
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/76548.pdf
dc.identifier.yoktezid298790
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor
dc.subjectFiziksel Uygunluk
dc.subjectRuh Sağlığı
dc.subjectSosyodemografik Özellikler
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSpor
dc.subjectPhysical Fitnessen_US
dc.subjectMental Healthen_US
dc.subjectSpor Eğitimi
dc.subjectSocio-Demographic Characteristicsen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSporcular
dc.subjectSport Educationen_US
dc.subjectSportsmenen_US
dc.subjectİlköğretim Öğrencileri
dc.subjectPrimary Education Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS D947i 2011en_US
dc.titleİlköğretimdeki Sporcu Öğrencilerin Branş Tercihlerinde Rol Oynayan Sosyo-Ekonomik Faktörler İle Fiziksel Uygunluk ve Mental Sağlıklarının Araştırılması
dc.titleThe Research on the Socio-Economic Factors and Physical Fitness and Mental Health Which Play a Part on the Branch Preferences of the Sportsman Students of the Primary Schoolen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files