Publication:
İHL Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri (Samsun Anadolu İmam Hatip Lisesi Örneği)

dc.contributor.advisorAydın, Ali Rıza
dc.contributor.authorAydın, Nurten
dc.date.accessioned2020-07-21T22:05:44Z
dc.date.available2020-07-21T22:05:44Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128405en_US
dc.description.abstractAraştırmamızın amacı Türkiye'de din eğitimi veren bir lise olarak İHL öğrencilerinin problem çözme becerilerini ölçerek din eğitimi ve problem çözme becerisi rasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmamızda 2013-2014 eğitim ve öğretim yılında öğrenim gören Samsun Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinden 180'i kız 134'ü erkek olmak üzere 314 İHL öğrencisi ile çalışılmıştır. Araştırmada İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin problem çözme becerilerine ilişkin bilgi edinmek amacıyla Heppner'in (1993) geliştirdiği 'Problem Çözme Envanteri ile birlikte 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre İHL öğrencilerinin problem çözme becerilerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yine yapılan test sonuçları ile İHL öğrencilerinin problem çözme becerisine güvenlerinin yüksek olduğu da tespit edilmiştir. Yapılan araştırma ve bulgular ışığı altında İHL öğrencilerinin problem ile başa çıkma ve problemi çözeceklerine olan güvenlerinin aldıkları din eğitimi ile alakalı olabileceği kanaatine varılmıştır. Araştırmamız 3 bölüm olarak incelenmiştir. Giriş bölümünde araştırmamız ile ilgili problem durumu, amacı, önemi, varsayımlar, tanımlar, kapsam ve sınırlılıklara yer verilmiştir. 1. bölümde problem ve problem çözme ve problem çözmede yöntemler kaynak tarama yöntemi incelenmiştir. Ülkemizdeki din eğitimi tarihçesi, dini tutum ve davranışlar ve problem çözmede din eğitiminin etkisi üzerinde durulmuştur. 2. Bölümde araştırmamızın verilerini elde ettiğimiz evren, örneklem ve veri toplama araçları ile ilgili bilgiler verilmiştir. 3. bölümde bulgular ve sonuçlar veriler ışığında yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Problem, Problem Çözme, Dini Tutum, Dini Davranış.
dc.description.abstractThe goal of my research iş to prove relationship between religious education and the skill of problem solving by surveying students in İmam Hatip High School , where there is religious education in Turkey. In our research, we work 314 students in Samsun İH high school, 180 of the students are male and 134 of the students are female, in 2013-2014 academic year. In the research we use problem solving envantory and personal information data form, which are introduced by Heppner, for acquiring information about problem solving skills of the students in İmam Hatip High Schools. According to the acquired information, we determine that the students problem solving skills are intermediate. Also the students' trust to problem solving skills is high. According to the research and the results, we understand that there might be a connection between students' problem solving skills and student's trust to problem solving skills and religious education. Our research is examined in 3 sections. In the introduction section we explain problem solving situation, goal and important of the research, hypothesis, definitions, content amd restrictions in the research. In the first section we explain problem, problem solving, problem solving methods and source scan method. In the third section, we explain the history of religious education in Turkey, religious attitudes and behaviours, the effects of religious education to problem solving. In the second section, we give information v about environment, where we acquire our research data, sampling, data gathering tools In the third section, we interpret the information in findings and results section. Key Words: Problem, Problem Solving, Religious Attitude, Religious Behaviour.en_US
dc.formatXIV, 90 y. : şekil; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage106
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwAhOpUsQvXO8f76WpvxKUaEmpO6cFLKxRRgO_cVL32b4
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128405.pdf
dc.identifier.yoktezid583619
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectDin Psikolojisi
dc.subjectProblem Çözme Envanteri
dc.subjectProblem Çözme
dc.subjectProblem Çözme Becerisi
dc.subjectProblem Çözme Yöntemi
dc.subjectSamsun
dc.subjectİmam Hatip Liseleri
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectPsychology of Religionen_US
dc.subjectProblem Solving Inventoryen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectProblem Solving Abilityen_US
dc.subjectProblem Solving Methoden_US
dc.subjectSamsunen_US
dc.subjectİmam Hatip High Schoolsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A975i 2019en_US
dc.titleİHL Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri (Samsun Anadolu İmam Hatip Lisesi Örneği)
dc.titleProblem Solving Skills of the Students in İHL (Samsun Anadolu İmam Hatip High School Example)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files