Publication: Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Boş Zaman Yönetiminin Psikolojik İyi Oluş Düzeyine Etkisi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı ve boş zaman yönetiminin psikolojik iyi oluş düzeyine etkisini incelemektir. Çalışmada betimsel nitelik taşıyan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencileri örneklemini ise bu öğrenciler içerisinden tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 438 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu, sosyal medya bağımlılığı ölçeği, boş zaman yönetimi ölçeği ve psikolojik iyi oluş ölçeği kullanılmıştır. Ölçek puanlarının cinsiyete göre farklılığı Student t testi, sınıf, fakülte ve gelir düzeyine göre farklılığı ise Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Tukey testi ile belirlenmiştir. Ölçekler arası ilişki Pearson korelasyon katsayısı, ilişki denklemi ise regresyon analizi ile incelenmiştir. Çalışma sonuçları sosyal medya bağımlılığı ve boş zaman yönetiminin bireylerin psikolojik iyi oluşunu doğrudan etkileyen önemli faktörler olduğu görülmektedir. Araştırmada, sosyal medya bağımlılığının psikolojik iyi oluşu olumsuz yönde etkileyebileceği, buna karşın etkili boş zaman yönetiminin psikolojik iyi oluşa olumlu katkı sağlayabileceği belirlenmiştir. Sosyal medya kullanımını dengeleyici bilinçlendirme kampanyaları ile boş zaman yönetimi becerilerini geliştiren müdahale programları, psikolojik iyi oluşu artırmada etkili bir strateji olarak kullanılabilir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Volume
13
Issue
1
Start Page
599
End Page
613
