Publication:
Öğrencilerde Spor Durumu ve Yaş Kategorisine Göre Dikkat Düzeylerinin Karşılaştırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı 10-15 yaş öğrencilerinde cinsiyet, spor yapma durumu ve yaş kategorisine göre dikkat düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Yaşları 10-15 yaş arasında değişen 100 kız ve 116 erkek toplam 216 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Gruplar arasıikili kategorik karşılaştırmalar için student t-testi ve yaş kategorisi için ise tek yönlü Varyans analizi ve LSD testleri yapılmıştır. Cinsiyete göre D2 dikkat test puanlarının karşılaştırılmasında Psikomotor hız, Seçici dikkat düzeyi, Konsantrasyon performansı ve toplam Test Performansı puanlar arasında istatistiksel olarak farklılık bulunmuştur (p<0,05). Buna karşılık özel öğrenme güçlülüğü test puanları arasında fark önemsiz idi (p>0,05). Yaş değişkenine göre D2 Dikkat test puanlarının karşılaştırılmasında Psikomotor hız, Seçici dikkat düzeyi, Konsantrasyon performansı, özel öğrenme güçlülüğü ve toplam Test Performansı puanlar arasında istatistiksel olarak farklılık bulunmuştur (p<0,05 ve p<0,001). Spor yapanlar ile yapmayanlar arasında D2 Dikkat test puanlarının karşılaştırılmasında Psikomotor hız, Seçici dikkat düzeyi, Konsantrasyon performansı, özel öğrenme güçlülüğü ve toplam Test Performansı puanlar arasında istatistiksel olarak farklılık bulunmuştur (p<0,05 ve p<0,001). Sonuç: Kız öğrencilerin psikomotor hız puanları, konsantrasyon performansı ve toplam test performansı erkek öğrencilerden daha yüksek ve seçici dikkat düzeyi ise daha düşük bulunmuştur.14-15 yaş grubunun dikkat testi puanları birinci grup (10-11 yaşlar) ve ikinci grubundakilerden (12-13 yaş) daha iyi bulunmuştur. Yaş grubu büyük olanların dikkat testi puanları daha iyi bulunması beklenen bir sonuçtur.Kızlarda işlenen işaretlenen toplam figür sayısı erkelerden daha fazladır. Yani kızlarda Psikomotor hız erkelere göre daha iyidir. Bu karşılık işaretlenmeyerek atlanılan figürlerin sayısı kızlarda erkelerden daha azdır. Erkeklerde kızlara göre seçici dikkat düzeyi seviyesi daha düşüktür.Spor yapan öğrencilerin D2 dikkat test puanları aktif olarak spor yapmayanlardan daha yüksektir. Aktif olarak spor yapmayan öğrencilerinde sportif aktivitelere yöneltilmesi ile dikkat düzeylerinin artırılmasını sağlayabileceği düşünülmektedir. Bedensel olarak çocukların daha aktif olmaya yönlendirilmeleri önerilir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies (Elektronik)

Volume

15

Issue

2

Start Page

729

End Page

738

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By