Publication:
Popüler Kültür Üretimi Sürecinde Yeni Medyanın Rolü: Kore Pop Grupları ve Türk Hayranları Üzerine Bir Araştırma

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma Kore popüler kültürünün Türkiye'de yayılmasının nedenlerinden biri olarak K-pop gruplarını, birer kültür taşıyıcısı olarak ele almaktadır. Kore kültürünün, bir popüler kültür ögesi veya bileşeni üzerinden Türkiye'de yayılmasının dinamiklerini ve yeni medyanın bu bağlam içerisindeki işlevselliğini ortaya çıkarmak çalışmanın temel önemini ve amacını yansıtmaktadır. Çalışmanın temeli etnografik bir yapının anlamlandırılmasına dayandığından nitel araştırma yöntemi içerisinde çalışmaya uygun olarak 'Kültür Analizi/Etnografya' deseni kullanılmıştır. Standardize edilmiş veri toplama araçları ile bir kültürün analizinin yapılması zordur. Bu yüzden veri toplama yöntemi olarak, odak grup görüşmeleri tekniğinden yararlanılmıştır. Odak grup görüşmesi için katılımcılar amaçlı örneklem kategorisi içerisinde kartopu örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Kore pop müziklerini dinleyen ve Kore kültürüne ilgisi olan 57 katılımcıya sosyal medya araçları kullanılarak ulaşılmıştır. Verilerin yorumlanmasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan odak grup görüşmeleri sonucunda, Türk hayranlarının K-pop müziklerini dinleme ve Kore kültürünü öğrenme eğilimlerinin ilişkili olduğu görülmüştür. Hayranlar gerek müzik aracılığıyla gerekse K-pop idollerinden etkilenerek Kore kültürüne ilgi duymaktadırlar. Kore popüler kültürünün başlıca kültür taşıyıcıları olarak K-pop ve K-dramalardan söz etmek mümkündür. Birbiri ile ilişkili olan ve kültürün yayılmasında önemli role sahip iki etmen Türk hayranları etkilemekte ve kültürün öğrenilmesi için merak uyandırmaktadır. K-pop idolleri, müzikleri ve dans şovlarıyla geleneksel kıyafetleri ve geleneksel müziklerini, yenilikle harmanlayarak Kore popüler kültürüne merak uyandırmaktadırlar. Yeni medyanın Kore popüler kültürünü yaymadaki başlıca etkisi, hayranları ve Kore kültür ürünlerini zaman ve mekandan bağımsızlaştırarak sanal ortamlarda bir araya getirmesidir. Türk hayranlar, sosyal mecralar üzerinden Kore kültürüne dair bilgiler edinmek için sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmaktadırlar. Bununla birlikte hayranlar, sosyal mecralar üzerinden Kore kültürüne dair içerik üretimine ve dağıtımına katkıda bulunarak Kore popüler kültürünün geniş kitlelere yayılmasında etkin rol oynamaktadırlar.
This research discusses K-pop groups as cultural carriers as one of the reasons for the spread of Korean popular culture in Turkey. Revealing the dynamics of the spread of Korean culture in Turkey through a popular culture element or component and the functionality of the new media in this context reflects the main importance and purpose of the study. Since the basis of the study is based on the interpretation of an ethnographic structure, the 'Cultural Analysis/Ethnography' pattern was used in accordance with the study within the qualitative research method. It is difficult to analyze a culture with standardized data collection tools. Therefore, as a data collection method, focus group interviews were used. For the focus group interview, the participants were determined according to the snowball sampling method within the purposeful sampling category. 57 participants who listen to Korean pop music and are interested in Korean culture were reached using social media tools. Descriptive analysis technique was used in the interpretation of the data. As a result of the focus group discussions, it was seen that the tendency of Turkish fans to listen to K-pop music and learn about Korean culture is directly proportional. Fans take an interest in Korean culture, both through music and by being influenced by K-pop idols. It is possible to talk about K-pop and K-dramas as the main cultural carriers of Korean popular culture. Two factors, which are related to each other and have an important role in the spread of culture, affect Turkish fans and arouse curiosity for learning about the culture. K-pop idols arouse interest in Korean popular culture by blending their music and dance shows with traditional clothing and traditional music with innovation. The main effect of new media in spreading Korean popular culture is to bring fans and Korean cultural products together in virtual environments by making them independent of time and space. Turkish fans actively use social media to obtain information about Korean culture through social media. Turkish fans play an active role in the dissemination of Korean popular culture to large audiences by contributing to the production and distribution of content about Korean culture through social media.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

195

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By