Publication:
Dijital İletişimde Z Kuşağının Emoji Kullanım Alışkanlıkları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma

dc.contributor.advisorÇakın, Ömer
dc.contributor.authorÇakır, Seher
dc.date.accessioned2025-12-13T08:48:24Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Medya ve İletişim Bilimleri Bilim Dalı
dc.description.abstractTeknolojinin hızlı ilerleyişi, iletişim biçimlerini ve içeriklerini büyük oranda dönüştürmüştür. Bu dönüşüm, iletişimin hızını da etkilemiştir. Dijital teknolojinin gelişimi ve anlık mesajlaşma uygulamalarının popülerleşmesi, insanların duygularını semboller aracılığıyla aktarmalarını sağlamıştır. Bu noktada, emojiler iletişimde yeni bir dil yaratmış ve özellikle Z kuşağı tarafından sıklıkla kullanılmıştır. Emoji kullanımı, duygusal ifadeleri kısa ve net bir şekilde iletme imkânı vermektedir. Bu çalışmanın amacı, Z kuşağının emojileri nasıl kullandığını, emojilere atfettikleri anlamları ve kullandıkları sosyal medya platformlarını ortaya koymaktır. Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan anket çalışmasıyla öğrencilerin, sosyal medya kullanım alışkanlıkları, yoğunlukla tercih ettikleri sosyal medya platformları, emoji kullanım sıklığı ve emojilerle yansıttıkları duygusal anlamlar tespit edilmiştir. Bu veriler, araştırma soruları kapsamında incelenmiş ve analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Z kuşağı dijital ortamlarda yoğun olarak emojileri kullanmaktadır. Emojileri, duygusal ifadenin vurgulanması, tonlamanın aktarılması ve konuşmayı hızlandırma gibi çeşitli nedenlerle tercih ettikleri tespit edilmiştir. Kullandıkları sosyal medya platformları, kimlerle iletişimde emojileri daha çok tercih ettikleri, emojilere verdikleri anlamların çeşitliliği, genç neslin alışkanlıklarında ve sosyal etkileşimlerinde önemli bir olguyu yansıtmaktadır.
dc.description.abstractThe rapid advancement of technology has resulted major changes in the forms and contents of communication. This shift has also influenced the speed of communication. The development of digital technology and the popularity of instant messaging applications have enabled people to convey their emotions through symbols. In this regard, emojis have created a new language in communication and have been frequently used by the Z generation. Emoji usage allows them to communicate emotional expressions in a concise and clear way. The aim of this study is to reveal how the Z generation uses emojis, the meanings they assign to emojis and the social media platforms they use. A survey study was conducted on the students of Ondokuz Mayıs University and the students' social media usage habits, the social media platforms they prefer, the frequency of emoji usage and the emotional meanings they reflect with emojis were determined. These data were examined and analyzed within the scope of the research questions. According to the research results, the Z generation uses emojis intensively in digital environments. They prefer emojis for various reasons such as emphasizing emotional expression, conveying tone and speeding up conversation. The social media platforms they use reflect an important phenomenon in the habits and social interactions of the young generation, such as who they communicate with more emojis, the diversity of the meanings they give to emojis.en_US
dc.identifier.endpage99
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHKTFchGVV3RgWGaMZGQUleqrJeLhvjKtz72Pc1pPnYd6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/48621
dc.identifier.yoktezid848816
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectİletişim Bilimleri
dc.subjectMedya Arkelojisi
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectMedia Archeologyen_US
dc.subjectMedya Hukuku
dc.subjectMedia Lawen_US
dc.titleDijital İletişimde Z Kuşağının Emoji Kullanım Alışkanlıkları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
dc.titleEmoji Usage Habits of Generation Z in Digital Communication: A Study on Ondokuz Mayıs University Studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files