Publication: Hadislerde Meseller
| dc.contributor.advisor | Cihan, Sadık | |
| dc.contributor.author | Arslan, Ali | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-22T09:10:05Z | |
| dc.date.available | 2020-07-22T09:10:05Z | |
| dc.date.issued | 1999 | |
| dc.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi 1999 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 36166 | en_US |
| dc.description.abstract | Arapça'da, temsil göstererek anlatım önemli bir yer tutar. Hz. Peygamber (S.A.V) de zaman zaman sözlerini mesellerle süslemiştir. O' nun sünnetinin doğru olarak anlaşılması için bu yönünüde gayet iyi bilinmesi gerekmektedir. Bu nedenle araştırmamızda, Hz. Peygamber (S.A.V)' in mesellerden nasıl faydalandığı, onları nasıl kullandığını tesbit etmeye çalıştık. Mesellerle ilgili hadisler ilk eserlerde dağınık olarak verilmiştir. İlk olarak Tirmizi bu konu ile ilgili bir bab açmıştır. Daha sonraları ise müstakil eserler yazılmıştır. Birinci bölümde hadisteki mesellerle ilgili eserlerdeki hadisleri gruplandırdık. İkinci bölümde teşbihti hadisleri sınıflandırdık. Üçüncü bölümde ise kısaca benzetme yaparken kullandığı motiflere yer verdik ve mesellerin eğitim-öğretimdeki önemine değindik. Sonuç olarak, Hz. Peygamber'in sünneti değerlendirilirken, Arap dilinin özelliklerinin dikkate alınması ve maksadı aşan bir sonuca ulaşılmaması gerektiği kanaatine vardık. Mesellerle ilgili hadisler örnek alınarak, eğitim-öğretiın ve davet metodu olarak kullanılması çok yararlı olacaktır. | |
| dc.description.abstract | The sembolizim model in terms of teaching the Arabic culture has a great place. The Prophet Muhammed also used this tecnique when he spoke to his friends. İn order to understand His Tradition correctly and adequately, the symbolism which he used should be known very well. Thus, the man purpose of this study is to examine how the prophet benefited from it and how he used them. The study consist of three main parts. Chapter one comes together the Traditions concerning the symbolism hadiths which are found in various Tradition Books. Chapter two attempts to make group them in subgroups. Chapter three indicates some motifs when the prophet made resemblance, and emphasises its importance in teaching and learning situation. The study conchies that when the Tradition of the prophet Muhammad are evaluated, the features of the Artabic language should be taken into account. Taking a model of traditions, these kind of traditions can be used for the purpose of teaching and proclamation of Islam. | en_US |
| dc.format | VII, 83 y. : şekil ; 30 sm. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 92 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfURoNeL9frqOLVRvRfkSU635213fHZRvXJGTn9oOLlPSL | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/36166.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 87715 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Din | |
| dc.subject | Hadis | |
| dc.subject | Meseller | |
| dc.subject | İslamiyet | |
| dc.subject | Religion | en_US |
| dc.subject | Hadith | en_US |
| dc.subject | Parables | en_US |
| dc.subject | Islam | en_US |
| dc.subject.other | TEZ YÜK LİS A783h 1999 | en_US |
| dc.title | Hadislerde Meseller | |
| dc.title | Parables in Hadiths | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
