Publication:
Hadislerde Meseller

dc.contributor.advisorCihan, Sadık
dc.contributor.authorArslan, Ali
dc.date.accessioned2020-07-22T09:10:05Z
dc.date.available2020-07-22T09:10:05Z
dc.date.issued1999
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi 1999en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 36166en_US
dc.description.abstractArapça'da, temsil göstererek anlatım önemli bir yer tutar. Hz. Peygamber (S.A.V) de zaman zaman sözlerini mesellerle süslemiştir. O' nun sünnetinin doğru olarak anlaşılması için bu yönünüde gayet iyi bilinmesi gerekmektedir. Bu nedenle araştırmamızda, Hz. Peygamber (S.A.V)' in mesellerden nasıl faydalandığı, onları nasıl kullandığını tesbit etmeye çalıştık. Mesellerle ilgili hadisler ilk eserlerde dağınık olarak verilmiştir. İlk olarak Tirmizi bu konu ile ilgili bir bab açmıştır. Daha sonraları ise müstakil eserler yazılmıştır. Birinci bölümde hadisteki mesellerle ilgili eserlerdeki hadisleri gruplandırdık. İkinci bölümde teşbihti hadisleri sınıflandırdık. Üçüncü bölümde ise kısaca benzetme yaparken kullandığı motiflere yer verdik ve mesellerin eğitim-öğretimdeki önemine değindik. Sonuç olarak, Hz. Peygamber'in sünneti değerlendirilirken, Arap dilinin özelliklerinin dikkate alınması ve maksadı aşan bir sonuca ulaşılmaması gerektiği kanaatine vardık. Mesellerle ilgili hadisler örnek alınarak, eğitim-öğretiın ve davet metodu olarak kullanılması çok yararlı olacaktır.
dc.description.abstractThe sembolizim model in terms of teaching the Arabic culture has a great place. The Prophet Muhammed also used this tecnique when he spoke to his friends. İn order to understand His Tradition correctly and adequately, the symbolism which he used should be known very well. Thus, the man purpose of this study is to examine how the prophet benefited from it and how he used them. The study consist of three main parts. Chapter one comes together the Traditions concerning the symbolism hadiths which are found in various Tradition Books. Chapter two attempts to make group them in subgroups. Chapter three indicates some motifs when the prophet made resemblance, and emphasises its importance in teaching and learning situation. The study conchies that when the Tradition of the prophet Muhammad are evaluated, the features of the Artabic language should be taken into account. Taking a model of traditions, these kind of traditions can be used for the purpose of teaching and proclamation of Islam.en_US
dc.formatVII, 83 y. : şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage92
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfURoNeL9frqOLVRvRfkSU635213fHZRvXJGTn9oOLlPSL
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/36166.pdf
dc.identifier.yoktezid87715
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectHadis
dc.subjectMeseller
dc.subjectİslamiyet
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectHadithen_US
dc.subjectParablesen_US
dc.subjectIslamen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A783h 1999en_US
dc.titleHadislerde Meseller
dc.titleParables in Hadithsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files