Publication:
Bilim Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Steam Eğitimine Yönelik Algıları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarındaki meslek gruplarına artan talepleri karşılamak için ülkelerde yeni eğitim politikalar uygulamış yeni bir eğitim yaklaşımına doğru yönelmişlerdir. Bilim (science), teknoloji (technology), mühendislik (engineering) ve matematik (mathematics) kelimelerinin İngilizce baş harflerinin kısaltmasıyla STEM yaklaşımı oluşmuştur. Bu alanların birbiri ile entegre bir şekilde 21. Yüzyıl sorunlarına çözümler üretmesi ve gelecek yüzyıl mesleklerine bugünün çocuklarını hazırlaması beklenmektedir. Her alanda estetiğin, hayal gücünün ve tasarım yeteneğinin artmasıyla STEM eğitimine ART yani sanat kelimesinin baş harfinin eklenmesi ile yeni yaklaşımı STEAM şeklinde güncellenmiştir. Türkiye'de STEM üzerinde yapılan çalışmaların öğretmen, öğrenci ve özel yetenekliler üzerinde yapılmış olduğu görülmektedir. Bu çalışma özelinde Türkiye'deki bilim sanat merkezlerinde çalışan görsel sanatlar öğretmenlerinin STEAM eğitimi hakkındaki algılarını farklı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, STEAM eğitimi alma durumu, kıdem yılı, kurumda çalışma süreci, teknoloji kullanımı, bilim ve teknik dergiler okuma) değerlendirmelerine yönelik alt amaçlar eksenindeki dört bölüm arasında bulunan ilişkiyi anlamlandırmak amacı ile çalışılmıştır. Araştırma kılavuzluk eden bulgular, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Türkiye'de bulunan Bilim ve Sanat merkezlerinde (BİLSEM) görev yapan 78 görsel sanatlar öğretmenleri arasında tarama araştırma modeli kullanılarak elde edilmiştir. Görsel Sanatlar Öğretmenleri öğretmenlerine uygulanan anket; 8 demografik bilgi sorusu, 60 adet beşli likert tipi görüş edinme sorusu ve 3 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Verilerin analizi ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizler sonucu (ANOVA) sağlanmıştır. Araştırmanın elde edilen bulgular sonucunda BİLSEM kurumda çalışsan öğretmenlerin STEAM eğitimi konusundaki algılarının yaş, cinsiyet, kıdem yılı, kurumda göre yılı, teknoloji bilgisi ve bilim teknik okuma değişkenlerine göre öğretmenlerin algılarında anlamlı farklılıkların olmadığı, STEAM eğitimini hakkındaki görüşlerinin olumlu olduğu tespit edilmiştir.
In order to meet the increasing demands for professional groups in the fields of science, technology, engineering and mathematics, countries have applied new education policies and turned towards a new educational approach. The STEM approach was formed by the abbreviation of the English initials of the words science (science), technology (technology), engineering and mathematics (mathematics). It is expected that these fields will produce solutions to the problems of the 21st century in an integrated manner and prepare today's children for the professions of the next century. With the increase in aesthetics, imagination and design skills in every field, its new approach has been updated as STEAM with the addition of the initials of the word ART to STEM education. It is seen that the studies on STEM in Turkey have been done on teachers, students and special talents. In this study, sub-objectives to evaluate the perceptions of visual arts teachers working in science and art centers in Turkey about STEAM education according to different variables (gender, age, STEAM education status, seniority, working process in the institution, use of technology, reading science and technical journals) It has been studied in order to make sense of the relationship between the four sections on the axis. The research guiding findings were obtained by using a survey research model among 78 visual arts teachers working in Science and Art Centers (BİLSEM) in Turkey in the 2020-2021 academic year. Questionnaire applied to Visual Arts Teachers teachers; It consists of 8 demographic information questions, 60 five-point Likert-type opinions and 3 open-ended questions. The analysis of the data was provided by mean, standard deviation, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA). As a result of the findings of the study, it was determined that the perceptions of the teachers working in the BİLSEM institution about STEAM education did not differ significantly according to the variables of age, gender, seniority, year according to the institution, technology knowledge and science-technical reading, and their views on STEAM education were positive.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

73

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By