Publication:
Reggio Emilia İlhamlı Okullar: Eğitim Sürecinin Öğretmen, Ebeveyn ve Yönetici Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

dc.contributor.advisorUzun, Elif Mercan
dc.contributor.authorOk, Beyzanur
dc.contributor.authorID0000-0002-8005-1590en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9069-1375en_US
dc.date.accessioned2023-09-06T06:38:08Z
dc.date.available2023-09-06T06:38:08Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Temel Eczacılık Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractIn recent years, interest in alternative approaches have started to increase in many educational levels. The education process, in which the teacher is at the center, has been left behind thanks to these approaches and a child-oriented process has begun. One of these approaches is Reggio Emilia. Inspired by this approach, schools offer concrete experiences to children and make them explore. It is important to disseminate the approach that aims to raise curious, researching, questioning and observing children, and that teachers, institution owners and parents have information about it. In this context, the aim of the study is to reveal the experiences of teachers, administrators and parents in the Reggio Emilia inspired schools. The study group of the research consists of 20 preschool teachers, 20 parents and 5 administrators in Reggio Emilia inspired schools. While determining the study group, criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used. In this research, the basic qualitative research design, which is one of the qualitative research methods, was preferred, and the collected data were analyzed with the content analysis method The teachers participating in the research expressed their views on the definition of the approach, their roles in the process, educational environments, in-house meetings, changes on the child, the project process, the documentation process and the problems experienced. Participating parents expressed their views on the definition of the approach, the roles in the process, the changes on the child and the problems experienced. Participating administrators also expressed their views on the definition of the approach, roles in the process, communication with teachers, communication with parents, in-house meetings, informing parents, teachers' professional development and problems experienced. By comparing the opinions of teachers, parents and administrators, a discussion and conclusion part was formed on the basis of these opinions.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda birçok eğitim kademesinde alternatif yaklaşımlara olan ilgi artmaya başlamıştır. Öğretmenin merkezde yer aldığı eğitim süreci, bu yaklaşımlar sayesinde geride kalmış ve çocuk odaklı bir süreç başlamıştır. Bu yaklaşımlardan biri de Reggio Emilia'dır. Meraklı, araştırmacı, sorgulayan ve gözlemleyen çocuklar yetiştirmeyi amaç edinen yaklaşımın yaygınlaştırılması, öğretmenlerin, kurum sahiplerinin ve ebeveynlerin bununla ilgili bilgi sahibi olması önem taşımaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı Reggio Emilia ilhamlı okullarda bulunan öğretmenlerin, yöneticilerin ve ebeveynlerin süreç içerisindeki deneyimlerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Reggio Emilia ilhamlı okullarda bulunan 20 okul öncesi öğretmeni, 20 ebeveyn ve 5 yönetici oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örneklem yöntemleerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan temel nitel araştırma deseni tercih edilmiş, toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler yaklaşımın tanımı, süreç içerisindeki rolleri, eğitim ortamları, kurum içi toplantılar, çocuk üzerindeki değişimler, proje süreci, dokümantasyon süreci ve yaşanan sorunlar ile ilgili görüşlerini dile getirmişlerdir. Katılımcı ebeveynler yaklaşımın tanımı, süreç içerisindeki roller, çocuk üzerindeki değişimler ve yaşanan sorunlar ile ilgili görüşlerini belirtirken, katılımcı yöneticiler de yaklaşımın tanımı, süreç içerisindeki roller, öğretmenler ile iletişim, ebeveynler ile iletişim, kurum içi toplantılar, ebeveynlerin bilgilendirilmesi, öğretmenlerin mesleki gelişimleri ve yaşanan sorunlar ile ilgili görüşlerini dile getirmişlerdir. Öğretmenlerin, ebeveynlerin ve yöneticilerin görüşleri karşılaştırılarak, bu görüşler temelinde tartışma ve sonuç kısmı oluşturulmuştur..
dc.identifier.citationOk, B. (2022). Reggio Emilia ilhamlı okullar:eğitim sürecinin öğretmen, ebeveyn ve yönetici görüşleri doğrultusunda incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.endpage124
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYZwk4i-TqP1rFQhRt9cVDBtVeIxVDhad0qC9yPbobXLG
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/144784.pdf
dc.identifier.yoktezid753967
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAna-Baba
dc.subjectEğitim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim
dc.subjectParentsen_US
dc.subjectOkullar
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectReggio Emilia Yaklaşımı
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectSchoolsen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectReggio Emilia Approachen_US
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleReggio Emilia İlhamlı Okullar: Eğitim Sürecinin Öğretmen, Ebeveyn ve Yönetici Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
dc.titleReggio Emilia Inspired Schools: An Examination of the Educational Process in Accordance With the Opinions of Teachers, Parents and Administratorsen_US
dc.title.alternativeReggio Emilia inspired schools: An examination of the educational process in accordance with the opinions of teachers, parents and administratorsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
144784.pdf
Size:
2.61 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Tez

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections