Publication:
Viyolonsel Öğretiminde Öz Değerlendirme Uygulamalarının Performansa ve Tutuma Etkisi

dc.contributor.advisorGüdek, Bahar
dc.contributor.authorÖztürk, Devrim
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:23Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:23Z
dc.date.issued2014
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2014en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 109161en_US
dc.description.abstractBu araştırma, viyolonsel dersinde öz değerlendirme uygulamalarının öğrenci performans ve tutumuna etkisinin olup olmadığını belirleyip, elde edilen sonuç ve öneriler doğrultusunda viyolonsel derslerinin verimliliğine yönelik katkıda bulunmak amacını taşımaktadır. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda 2010-2011 Akademik Yılı'nda viyolonsel dersi alan bütün öğrenciler (n=16) çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Umuzdaş (2012) tarafından geliştirilen 'Viyolonsel Dersine İlişkin Tutum Ölçeği' ve tarafımızdan geliştirilen 'Viyolonsel Dersine Yönelik Dereceli Puanlama Anahtarı (rubrik)' kullanılmıştır. Öğrencilerin performanslarını ölçmek amacıyla geliştirilen bu puanlama anahtarının geçerliği için uzman görüşleri alınmıştır. Sınıf içi korelasyon katsayısı (0,952) olarak hesaplanan puanlama anahtarı güvenilir bulunmuştur. Öğrenciler uygulama öncesi ve sonrasında tutum ölçeğini doldurmuştur. Öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrasındaki performansları beş uzman tarafından rubrik ile değerlendirilmiştir. Öğrenciler aynı performansları, uygulama öncesi ve sonrasında, kendilerini video kameradan izleyerek rubrik ile puanlamışlardır. Ayrıca, uygulama sonrasında öğrencilerin öz değerlendirme uygulamaları ile ilgili görüşleri de alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 17.0 ( Statistical Package For Social Sciences) istatistik paket programına girilerek çözümlenmiştir. Öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin performanslarına ve tutumlarına etkisini belirlemek ve kendi performanslarına verdikleri puan farkını ölçmek için Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci görüşleri incelenerek nitel değerlendirme yapılmıştır. Uygulamanın sonucunda, bir yarıyıl (13 hafta) boyunca öz değerlendirme yapan öğrencilerin performans ve tutumlarının geliştiği görülmüştür. Ayrıca öğrenciler de kendi performanslarında gelişme olduğunu görmüş, uygulamayı olumlu, zevkli ve geliştirici bulmuştur. Bu bağlamda, öz değerlendirme uygulamalarının Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda yapılan viyolonsel derslerinin verimliliğini artırdığını söylemek mümkündür. Anahtar Sözcükler: Viyolonsel öğretimi, öz değerlendirme, rubrik, performans, tutum.
dc.description.abstractThis research has aimed to investigate whether the self-evaluation implementations in violoncello classes have effect on student performance and attitude; thus, it has intended to contribute to the efficiency of the violoncello classes in accordance with the final findings and suggestions of this study. The sample group has been consisted of the entire group of violoncello students (n=16) in Ondokuz Mayıs University, the Faculty of Education, Department of Fine Arts / Music Education in 2010-2011 Academic Year. 'An Attitude Scale for Violoncello Lesson' by Umuzdaş (2012) and 'A Graded Scoring Rubric for Violoncello Lesson' developed by the us have been used as data gathering instruments. To verify the validity of the scoring rubric, which has been developed to evaluate students' performance, experts' opinions have been taken. The scoring rubric, of which intraclass correlation coefficient has been measured (0,952), has been considered reliable. Before and after the implementation, the students filled in the attitude scale. Their performances have been assessed by five experts using the above-mentioned scoring rubric. The students have scored the same performances using the scoring rubric before and after the implementation by watching their own videos. In addition, the students' opinions on self-evaluation implementations have been taken after the implementation. The data gathered have been analyzed through the statistical analysis program SPSS 17.0 (Statistical Package for Social Sciences). To determine the effect of self-evaluation implementations on the students' performances and attitudes; furthermore, to measure the difference between the points they have given to their own performances, Wilcoxon signed ranks test has been used. Additionally, the students' opinions have been investigated and a qualitative evaluation has been carried out. At the end of the implementation period, it has been observed that the students' performances and attitudes have developed, who conducted self-evaluation over a semester (13 weeks). In addition, the students have observed improvement in their performances and they have considered the implementation positive, pleasurable and improving. In this context, self-evaluation implementations can be said to improve the efficiency of the violoncello lessons given in Ondokuz Mayıs University, the Faculty of Education, Department of Fine Arts / Music Education. Key Words: Violoncello instruction, self-evaluation, rubric, performance, attitude.en_US
dc.formatXII, 60 y. : çizelge, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage75
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKanpttgn1OXxkm9WGhdcoSF7INJWRrXas4FTqNUPmJBV
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/109161.pdf
dc.identifier.yoktezid363174
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectMüzik
dc.subjectMüzik Aletleri
dc.subjectMüzik Eğitimi
dc.subjectPerformans
dc.subjectTutumlar
dc.subjectViyolonsel
dc.subjectÇalgı Eğitimi
dc.subjectÖz Değerlendirme
dc.subjectÜniversite Öğrencileri
dc.subjectÜniversiteler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMusical Instrumentsen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectCelloen_US
dc.subjectInstrumental Educationen_US
dc.subjectSelf-Assessmenten_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99v 2014en_US
dc.titleViyolonsel Öğretiminde Öz Değerlendirme Uygulamalarının Performansa ve Tutuma Etkisi
dc.titleThe Effect of Self-Evaluation Implementations on Student Performance and Attitude in Violoncello Teachingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files