Publication:
Alışveriş ve Moda Yöneliminde İtici Güç Olarak Benliği İfade Etme ve Moda Yenilikçiliğinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorTürk, Bahar
dc.contributor.authorYıldız, Tugba
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:26Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Bayburt Üniversitesien_US
dc.description.abstractModa endüstrisi için daha etkili adımların atılması ve ekonomik canlanma için alışveriş ve moda yönelimleri önemli etkenler olarak kabul edilmektedir. Bu anlamda ekonomi ve moda arasındaki bağ söz konusu iki değişkenin öncüllerinin araştırılmasını gerekli kılmaktadır. Ayrıca moda ve alışveriş yöneliminin doğru tespiti için bireylerin benlikleri ifade etme eğilimlilerinin ve sahip oldukları moda yenilikçiliğinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı moda yenilikçiliği ve benliği ifade etme değişkenlerinin; alışveriş yönelimi üzerindeki (alışverişten keyif alma, maliyet bilinci, gelenekçilik, pratiklik, planlama ve takip etme alt boyutları ile) etkileri ile moda yönelimi üzerindeki (moda liderliği, moda ilgisi, iyi giyimli olmanın önemi ve anti-moda tutum alt boyutları ile) etkisini belirleyerek, moda sektörünün baş aktörü olan tüketicilerin davranış kalıplarının anlaşılması ve bu doğrultuda sektöre önerilerde bulunulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma modeli yapısal eşitlik analizi ile test edilmiş; moda yenilikçiliği ve benliği ifade etmenin moda yöneliminin alt boyutlarının tamamı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte moda yenilikçiliği, alışveriş yönelimi boyutlarından alışverişten keyif alma, maliyet bilinci ve planlama üzerinde etkili iken, benliği ifade etmenin alışverişten keyif alma ve planlama üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v8i5.1631
dc.identifier.endpage4156en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage4124en_US
dc.identifier.trdizinid423869
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v8i5.1631
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/423869/alisveris-ve-moda-yoneliminde-itici-guc-olarak-benligi-ifade-etme-ve-moda-yenilikciliginin-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35911
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.titleAlışveriş ve Moda Yöneliminde İtici Güç Olarak Benliği İfade Etme ve Moda Yenilikçiliğinin Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files