Publication:
Yetişkinlerin Din Eğitimi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

179 ÖZET DAM, Hasan, Yetişkinlerin Din Eğitimi, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Danışman; Doç.Dr. Mevlüt KAYA, Samsun 2002, ss. XI+197 Bu araştırmanın amacı, yetişkin din eğitimi uygulamalarını yetişkinlerin görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek, yetişkinlerin gelişim özelliklerine, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerine uygun, etkin ve verimli bir din eğitiminin esaslarını ortaya koymak ve böylece yetişkin din eğitimini bilimsel bir çerçeveye oturtma çalışmalarına katkıda bulunmaktır. Araştırma bir giriş ve beş bölümden oluşmaktadır: Giriş bölümünde araştırmanın problemi, amacı, önemi ve metodolojisi ele alınmıştır. Birinci bölümde; yetişkin din eğitiminin tanımı, mahiyeti ve tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde; yetişkinlik dönemi gelişim özellikleri ele alınmıştır. Yetişkinlik dönemi; ilk yetişkinlik, orta yetişkinlik ve son yetişkinlik olmak üzere üç gelişim evresinde ve fiziksel, psikolojik, sosyal ve dini gelişim olmak üzere dört gelişim alanında ele alınıp incelenmiştir. Üçüncü bölümde; yetişkinlik döneminde eğitim öğretim başlığı altında, yetişkinlik, zeka ve öğrenme, yetişkinlerin öğrenmeye ilişkin özellikleri ve yetişkin din eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler ele alınmıştır. Dördüncü bölümde; alan araştırmasından elde edilen bulguların frekans ve karşılaştırma dağılımlarına ilişkin verileri değerlendirilmiştir. Bu bölümde; Samsun örnekleminde tesadüfi yöntemle seçilen ve yetişkinlik döneminde bulunan 435 denek üzerinde yapılan alan araştırmasıyla yetişkinlik döneminde dini hayat, yetişkinlerin, yürütülmekte olan yetişkin din eğitimi etkinliklerine ve yetişkin din eğitimcisi rolünü üstlenen din görevlilerinin yeterliliklerine ilişkin görüşleri ve beklentileri ele alınmıştır. Beşinci bolümde ise araştırmadan ortaya çıkan sonuçlar ve bu sonuçlara dayalı öneriler sunulmuştur.

Description

Tez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2002
Libra Kayıt No: 39284

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

208

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By