Publication: Dizi ve Filmlerin Değerler Üzerindeki Yansımasına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri
| dc.contributor.author | Ünal, Orhan | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-10T23:21:29Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Sağlıklı bir toplum yapısı oluşturabilmek ve bu ortamı sürdürülebilir kılmak\rdeğerlerine sahip çıkan bireylerin varlığı ile mümkündür. Günümüzde\rdeğerlerin kazandırılması amacıyla kullanılan çeşitli yöntem ve materyaller\rbulunmaktadır. Dizi ve filmler aracılığıyla da birçok değer olumlu ya da olumsuz\rolarak izleyicilerle buluşmaktadır. Bu çalışma dizi ve filmlerinin değerlere\ryansımasına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya koymak amacıyla\rhazırlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemine uygun olarak temel nitel\raraştırma deseninde hazırlanmıştır. Örneklem seçiminde ölçüt örneklem yöntemi\rkullanılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme\rformu aracılığıyla sekiz sosyal bilgiler öğretmen adayı ile yüz yüze görüşme yapılarak\rtoplanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde tematik analizden yararlanılmıştır.\rAraştırma sonuçlarına göre sosyal bilgiler öğretmen adayları değerlerin\rkazandırılması sürecinde dizi ve filmlerin kullanılabileceğini düşünmektedir.\rAncak öğretmen adayları Türk dizi ve filmlerinin genel olarak değerler üzerinde\rolumsuz yönlerinin olabileceğini de belirtmişlerdir. Araştırmada ulaşılan\rsonuçlar alanyazında yer alan benzer çalışmalar ile karşılaştırılmıştır. Elde edilen\rsonuçlar dikkate alındığında değerlerin kazandırılması sürecinde kullanılacak\rolan dizi ve filmlerin içerik bakımından uygun olmasına dikkat edilmesi\rgerektiği belirtilmiştir. Ayrıca ailelerin de çocuklarını dizi ve filmlerin içeriği\rkonusunda bilinçlendirmelerinin önemi vurgulanmıştır. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.34234/ded.906251 | |
| dc.identifier.endpage | 311 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1303-880X | |
| dc.identifier.issue | 41 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 277 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 526101 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.34234/ded.906251 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/526101/dizi-ve-filmlerin-degerler-uzerindeki-yansimasina-yonelik-sosyal-bilgiler-ogretmen-adaylarinin-gorusleri | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/35425 | |
| dc.identifier.volume | 19 | en_US |
| dc.institutionauthor | Ünal, Orhan | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Değerler Eğitimi Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Etik | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.subject | Film | en_US |
| dc.subject | Radyo | en_US |
| dc.subject | Televizyon | en_US |
| dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
| dc.title | Dizi ve Filmlerin Değerler Üzerindeki Yansımasına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
