Publication:
Farklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik Düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.authorGündüz, Orhan
dc.contributor.authorCeyhan, Vedat
dc.contributor.authorEsengün, Kemal
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:02Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:02Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOMÜen_US
dc.department-tempİnönü Üniversitesi, Battalgazi Meslek Yüksek Okulu, Malatya, Türkiye -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümü, Samsun, Türkiye -- Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Karaman, Türkiye -- Tanımlanmamış Kurum -- ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ -- KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ --en_US
dc.description.abstractAraştırmada, üç farklı üniversiteye bağlı Meslek yüksekokullarında etkinliklerin ölçülmesi amaçlanmıştır. Etkinlik analizi, girdiye yönelik Veri Zarflama Yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın girdileri, program sayısı, derslik sayısı, bütçe (TL), öğretim elemanı sayısı, eğitim alanı (m2), idari personel sayısı, öğretim elemanlarına ait bilgisayar sayısı, öğrencilere ait bilgisayar sayısı ve kayıtlı öğrenci sayısıdır. Çıktıları ise mezun öğrenci sayıları, öğrencilerin mezuniyet not ortalaması ve öğretim elemanları tarafından yapılan bilimsel makale sayısıdır. Araştırma sonuçları MYOların %67sinin etkin çalıştıklarını ortaya koymuştur. MYOlar etkinlik sağlamak için girdi azaltmak yerine çıktıları arttırmalıdırlar.en_US
dc.description.abstractInthepresentstudy, it wasaimedtomeasure of efficiencies of vocationalschools of threedifferentuniversities. Efficiencyanalysiswasperformedusinginputorienteddataenvelopmentanalysis. Inputswereused in thestudywerenumber of departments, number of classrooms, budget (TL), number of academicstaffs, number of administrativestaffs, trainingarea (m2), number of computersusedbyacademicandadministrativestaffsandnumber of students. Andoutputswerenumber of graduatedstudents, averageacademicpoints of graduatedstudentsandnumber of scientificpublication. Researchresultsrevealedthat 67% of vocationalschoolswereefficiency. Vocationalschools, toefficiency, shouldincreasetheoutputsratherthandecrease of theinputs.en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.identifier.issn1309-9132
dc.identifier.issn2147-7833
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE5UQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8836
dc.identifier.volume15en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.journalKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleFarklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik Düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on comparison of technical efficiencies of vocational school in different universities of Turkeyen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files