Publication:
Eğitsel Dijital Oyun Destekli Fen Bilimleri Dersinin Öğrenci Başarı ve Motivasyonuna Etkisi: Elektriğin İletimi

dc.contributor.advisorErgun, Mustafa
dc.contributor.authorAkkan, Duygu
dc.contributor.authorID0000-0001-9319-9052en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4471-6601en_US
dc.date.accessioned2023-08-15T08:35:41Z
dc.date.available2023-08-15T08:35:41Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractBu çalışma altıncı sınıf fen bilimleri dersi yedinci ünite 'Elektriğin İletimi' konusunda hazırlanan eğitsel dijital oyunun öğrenci başarısına ve derse yönelik motivasyonuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel ön test - son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışmada, fen bilimleri akademik başarı testi ve fen bilimleri dersine yönelik motivasyon ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma 2021-2022 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Karadeniz bölgesinde bir ilin ilçe merkezinde bulunan sosyoekonomik düzeyleri eşit iki farklı altıncı sınıfta öğrenim gören toplam 26 öğrenciden oluşturmaktadır. Deney grubu 12 ve kontrol grubu 14 kişiden oluşmaktadır. Akademik başarı ve motivasyon ölçeği ön test uygulamasından sonra deney grubunda eğitsel dijital oyun destekli öğretim, kontrol grubunda ise fen bilimleri ders kitabına göre ders işlenmiştir. Deney ve kontrol grubuna çalışma sonunda akademik başarı ve motivasyon ölçeği son test uygulaması yapılmıştır. Veriler bir istatistik paket program yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde deney ve kontrol grubunun fen bilimleri akademik başarı ön testi ve son testi arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ancak gruplar arasındaki akademik başarı son test sonuçlarında iki grup arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Hem kontrol grubunda hem de deney grubunda kullanılan öğretim teknikleri öğrencilerin akademik başarısını artırmıştır ancak deney grubu ve kontrol grubu son test puanları arasında anlamlı farklılık yaratmamıştır. Deney ve kontrol grubunun fen bilimlerine yönelik motivasyon ölçeği son test puan ortalamaları, ön test puan ortalamalarına göre artmıştır ve anlamlı bir farklılık oluşmuştur. Ancak gruplar arası son test puanları arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Gruplarda uygulanan öğretim teknikleri her iki grubunda motivasyonunu eşit düzeyde etkilemiştir. Araştırmada kullanılan eğitsel dijital oyun farklı konularda ve sınıf seviyelerinde ayrıca ev ödevi olarak verilebilir.
dc.description.abstractThis study was carried out to examine the effect of the educational digital game prepared on the seventh unit of the sixth grade science course 'Transmission of Electricity' on student success and motivation towards the lesson. In the study, a quasi-experimental pre-test - post-test paired control group design, which is one of the quantitative research methods, was used. In the study, science academic achievement test and motivation scale for science lesson were used as data collection tools. The study consists of a total of 26 students studying in two different sixth grades with equal socioeconomic levels in the district center of a province in the Black Sea region in the spring term of the 2021-2022 academic year. The experimental group consists of 12 people and the control group consists of 14 people. After the pre-test application of the academic achievement and motivation scale, educational digital game-supported instruction was given in the experimental group, and the course was taught according to the science textbook in the control group. At the end of the study, the academic achievement and motivation scale post-test was applied to the experimental and control groups. The data were analyzed with the help of a statistical package program. When the results of the analysis were examined, a significant difference was found between the science academic achievement pre-test and post-test of the experimental and control groups. However, no significant difference was found between the two groups in the academic achievement post-test results between the groups. The teaching techniques used in both the control group and the experimental group increased the academic achievement of the students, but did not create a significant difference between the post-test scores of the experimental group and the control group. The motivation scale post-test mean scores of the experimental and control groups for science increased compared to the pre-test mean scores, and there was a significant difference. However, there was no significant difference between the post-test scores between the groups. The teaching techniques applied in the groups increased the motivation of both groups equally. The educational digital game used in the research can also be given as homework in different subjects and grade levels.en_US
dc.identifier.citationAkkan, D. (2022). Eğitsel dijital oyun destekli fen bilimleri dersinin öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi:elektriğin iletimi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.endpage81
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiJ0drGCIwnYNnJzN27Xp_u3z5VQ9w6MV_oL1EDo31jdA
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/144862.pdf
dc.identifier.yoktezid760770
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBilgisayar Destekli Eğitim
dc.subjectFen Bilgisi
dc.subjectFen Bilgisi Dersi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFen Bilgisi Eğitimi
dc.subjectComputer Assisted Educationen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectScience Lessonen_US
dc.subjectOyun Temelli Öğrenme
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSayısal Oyunlar
dc.subjectGame-Based Learningen_US
dc.subjectDigital Gamesen_US
dc.subjectÖğrenci Başarısı
dc.subjectStudent Achievementen_US
dc.titleEğitsel Dijital Oyun Destekli Fen Bilimleri Dersinin Öğrenci Başarı ve Motivasyonuna Etkisi: Elektriğin İletimi
dc.titleThe Effect of Educational Digital Game-Supported Science Course on Student Success and Motivation: Transmission of Electricityen_US
dc.title.alternativeThe effect of educational digital game supported Science course on student success and motivation: Transmission of electricityen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
144862.pdf
Size:
9.57 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Tez

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: