Publication:
Singapur, Almanya ve Türkiye İlkokul Matematik Öğretim Programlarının Program Öğeleri Bağlamında Karşılaştırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma; Singapur, Almanya ve Türkiye'nin eğitim sistemindeki ilkokul (1- 4) matematik öğretim programlarının program ögeleri (hedef/kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme) bağlamında karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkların ortaya koyulmasını amaçlamıştır. Çalışmada, doküman analizi yöntemi kullanılarak karşılaştırmalı eğitimin yatay yaklaşımı benimsenmiştir. İncelenmiş olan ülkelerin seçimi için amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örneklemeden yararlanılarak 2022 PISA matematik alanı değerlendirme sonuç tablosu baz alınmıştır. Değerlendirme sonuç tablosunda, ortama puanlarının seviyesine göre üç tabakaya ayrılmış olan ülkelerden her tabakadan bir ülke seçilerek (Singapur, Almanya ve Türkiye) ilkokul matematik öğretim programları incelenmek üzere çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmanın veri toplama araçları; Singapur, Almanya ve Türkiye eğitim sisteminin Millî Eğitim Bakanlıklarına ait resmi internet sayfalarında yayımlanmış olan ilkokul (1-4) matematik öğretim programlarıdır. Singapur ve Almanya matematik öğretim programları, yabancı dil uzmanları tarafından Türkçeye çevrilmiştir. Çeviri sürecinde birbirinden bağımsız 4 farklı yabancı dil uzmanından yardım alınmıştır. Verilerin analizi için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; Türkiye, Almanya ve Singapur ilkokul matematik öğretim programlarında yer alan hedeflerin/kazanımların yazılışları yönünden büyük oranda benzerlikler gösterdiği ancak alt öğrenme alanları yönünden farklılıklar olduğu; kesirler ve kesirlerle işlemler alt öğrenme alanlarının Almanya İlkokul Matematik Öğretim Programı'nda (AİMÖP) yer almadığı, ondalıklar alt öğrenme alanının yalnızca Singapur İlkokul Matematik Öğretim Programı'nda (SİMÖP) yer aldığı, geometrik örüntüler alt öğrenme alanının yalnızca SİMÖP'te yer almadığı, olasılıklar alt öğrenme alanının ise yalnızca AİMÖP'te yer aldığı tespit edilmiştir. İncelenen ilkokul matematik öğretim programlarının hedef/kazanım sayıları arasında farklılıklar olduğu en fazla kazanım sayısının Türkiye İlkokul Matematik Öğretim Programı'nda (TİMÖP) en az kazanım sayısının ise SİMÖP'te bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenme-öğretme sürecine bakıldığında ilkokul öğretim programlarının farklılıklar gösterdiği; TİMÖP'ün kazanım odaklı olduğu, AİMÖP'ün aktif katılımı destekleyici ve kültürel kimliklere saygılı olduğu, SİMÖP'ün yaparak yaşayarak öğrenme odaklı olduğu, SİMÖP'ün öğrenme-öğretme sürecindeki öğretim yöntemlerine fazlasıyla yer verirken TİMÖP'te çok az sayıda bilgi olduğu tespit edilmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçlerine bakıldığında ilkokul matematik öğretim programlarının yine farklılıklar gösterdiği; SİMÖP ve AİMÖP'te ölçme ve değerlendirme süreci detaylı bir şekilde açıklanırken TİMÖP'te ölçme ve iv değerlendirme sürecinde kullanılabilecek yöntemlerin bilgisine yer verilmediği tespit edilmiştir.
This study aimed to identify similarities and differences by comparing the elementary school mathematics curricula (grades 1-4) of Singapore, Germany, and Turkey in terms of program components, including objectives/learning outcomes, content, teaching-learning processes, and assessment and evaluation methods. This study adopts the horizontal approach of comparative education within the scope of document analysis. The selection of countries was based on the 2022 PISA mathematics performance results using criterion sampling, a purposive sampling method. From the countries divided into three tiers based on their average scores, one country was selected from each tier (Singapore, Germany, and Turkey), and their elementary mathematics curricula were examined. The study's data collection tools consisted of the official elementary school mathematics curricula (grades 1-4) published on the websites of the Ministries of Education of Singapore, Germany, and Turkey. These curricula were translated into Turkish by four independent foreign language experts. The descriptive analysis method was used to analyze the data. The results revealed that the objectives/learning outcomes in the elementary mathematics curricula of Turkey, Germany, and Singapore were largely similar in their phrasing. However, differences emerged in sub-learning domains. For instance, the fractions and operations with fractions sub-domains were not included in the German Elementary Mathematics Curriculum (GEMC); the decimals sub-domain appeared only in the Singapore Elementary Mathematics Curriculum (SEMC); the geometric patterns sub-domain was absent only in the SEMC, while the probabilities sub-domain was included exclusively in the GEMC. Differences were also observed in the number of objectives/learning outcomes, with the highest number found in the Turkish Elementary Mathematics Curriculum (TEMC) and the lowest in the SEMC. In terms of the teaching-learning process, the curricula displayed distinct characteristics. The TEMC was outcome-oriented, the GEMC emphasized active participation and respect for cultural identities, and the SEMC focused on experiential learning. Furthermore, while the SEMC provided extensive details about instructional methods, the TEMC offered very limited information. Assessment and evaluation processes also varied among the curricula. The SEMC and GEMC provided detailed explanations of assessment methods, whereas the TEMC did not include specific information about methods for assessment and evaluation.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

143

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By