Publication:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencilerinde Davranış Değişimlerine Göre Umutsuzluk Düzeyi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı Ondokuz Mayıs Üniversitesi farklıfakültelerde okuyan öğrencilerin davranış değişim basamaklarına göreumutsuzluk düzeylerinin belirlenmesidir. İstatistiksel işlemlerde T-testi,tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri uygulanmıştır. Araştırmadacinsiyete göre umutsuzluk ölçek puanları kadın öğrencilerde 5,93 puaniken erkek öğrencilerde 7,39 puan olarak bulunmuştur. Umutsuzlukdavranış ölçeği genel ortalama puanı ise 6,63 puan olduğu tespitedilmiştir. Cinsiyete göre öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri arasındaistatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,001).Fakültelere göre umutsuzluk düzeyi puanları arasında istatistikselolarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,001). Spor fakültesi öğrencileripuanları diğer fakültelerdeki öğrencilerin puanlarından anlamlı şekildedüşüktür. Davranış değişim basamakların da eğilim öncesi aşamadaolanların umutsuzluk ölçek puanı 8,29 iken devamlılık aşamasındaolanlarda 5,58 puandır. Davranış değişim basamaklarına göreöğrencilerin umutsuzluk düzeyinde farklılıklar anlamlı bulunmuştur(p<0,05). Sonuç olarak farklı fakültelerdeki üniversite öğrencilerininumutsuzluk düzeyi 6,63 puan olarak bulunmuştur. Spor fakültesiöğrencilerinin umutsuzluk düzeyi diğer fakülte öğrencilerinden dahaiyidir. Güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin umutsuzluk düzeyi ise FenEdebiyat fakültesi öğrencilerinden daha iyidir. Davranış değişimbasamaklarına göre spor yapmaya eğilimi olmayanlar ve niyetlenenleregöre sporu yapanların daha düşük umutsuzluk düzeyi yaşadıklarısonucuna varılmıştır. Yine sanatla ilgilenen ve aktif olan öğrencilerinumutsuzluk düzeyi daha düşüktür. Öğrencilerin umutsuzluk düzeylerini düşürmek için resim yapma, müzik dinleme gibi değişik aktiviteleryanında spor ve egzersiz yapmaları önerilir.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies - Educational Sciences

Volume

14

Issue

3

Start Page

937

End Page

947

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By