Publication:
Müşteri Şikayetlerinin Değerlendirilmesi: Orta Karadeniz Bölgesi Otelleri Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.advisorBurucuoğlu, Murat
dc.contributor.authorÖzdemir, Sercan
dc.date.accessioned2025-12-13T09:26:43Z
dc.date.issued2021
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractTeknolojinin gelişimi ile bireylerin işletmelerle etkileşim seçenekleri de çoğalmıştır. Tüketiciler satın alma işleminde bulunmadan önce alacakları ürün/hizmet hakkında referans bilgi edinmek adına farklı etkileşimlerde bulunabilmektedir. Bu noktada çevrim içi e-şikayet platformları hızlı erişilebilirlikleri sayesinde tüketicilere kolaylık sağlamaktadır. Bireyler çevrim içi e- şikayet platformlarında ürün/hizmet tüketimi sonrası yaşadıkları olumlu/olumsuz deneyimlerini yorum olarak bildirmekte ve bir referans oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Orta Karadeniz'de faaliyet gösteren T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Belgeli 5 yıldızlı konaklama işletmelerine yapılan müşteri yorumlarını değerlendirmektir. Bu kapsamda, çalışmanın amacına ulaşmak adına ''www.tripadvisor.com'' tavsiye sitesine müşterilerin ilettikleri yorumlar incelemeye alınmıştır. Veri toplama safhasında çalışmaya konu olan 6 konaklama işletmesine ait son 100 yorum değerlendirmeye alınmış ve toplam 681 adet şikayet verisine ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde MAXQDA programı kullanılmıştır. Veriler, veri setine dayanılarak oluşturulan 9 tema ve 57 alt kod kapsamında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, müşterilerin şikayet yoğunluğunun; tamamlayıcı hizmetler, personel, oda ve restoran ve yiyecek-içecek temalarında yoğunlaştığı gözlemlenmektedir. Alt kodlar özelinde ise havuz sorunları, personel ilgisizliği, personel nezaketsizliği ve estetik olmayan mobilya ve dekorasyon alt kodları yüksek şikayet oranı ile ön plana çıkmaktadır. Anahtar Kelimeler: E-şikayet, Müşteri memnuniyeti, Konaklama işletmeleri, Geri bildirim, Şikayet
dc.description.abstractWith the development of technology, the options for individuals to interact with businesses have also increased. Before making a purchase, consumers can interact in different ways to obtain reference information about the product / service they will receive. At this point, online e-complaint platforms provide convenience to consumers thanks to their fast accessibility. Individuals comment on their positive / negative experiences after product / service consumption on online e-complaint platforms and form a reference. The purpose of this research, operating in the Republic of Turkey Ministry of Culture and Tourism of Central Black Sea Region 5-star accommodation Certified evaluate customer reviews conducted their business. In this context, in order to achieve the purpose of the study ''www.tripadvisor.com'' the comments submitted by the customers to the recommendation site have been examined. During the data collection phase, the last 100 comments of 6 accommodation establishments were evaluated and a total of 681 complaint data were obtained. MAXQDA program was used in the analysis of the data obtained. The data were analyzed under 9 themes and 57 subcodes created based on the data set. As a result of the research, customers' complaint density; complementary services, staff, room and restaurant, and food and beverage themes. In terms of sub-codes, pool problems, indifference of staff, indecent staff and non-aesthetic furniture and decoration sub-codes stand out with a high rate of complaints. Keywords: E-complaint, Customer satisfaction, Accommodation companies, Feedback, Complainten_US
dc.identifier.endpage86
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-aEt_iNomPbX0OLfIE_B8lg0GAYQkQ8ZSPE8tKjgTfU6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/51465
dc.identifier.yoktezid660602
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectElektronik Şikayet
dc.subjectKaradeniz Bölgesi
dc.subjectKonaklama İşletmeleri
dc.subjectMüşteri Tatmini
dc.subjectMüşteri Şikayetleri
dc.subjectOteller
dc.subjectŞikayet
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectElectronic Complainten_US
dc.subjectBlack Sea Regionen_US
dc.subjectAccommodation Enterprisesen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectCustomer Complaintsen_US
dc.subjectHotelsen_US
dc.subjectComplainten_US
dc.titleMüşteri Şikayetlerinin Değerlendirilmesi: Orta Karadeniz Bölgesi Otelleri Üzerine Bir Araştırma
dc.titleEvaluation of Customer Complaints: A Research on Middle Black Sea Region Hotelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Collections