Publication: Spor Yöneticisi Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Yaratıcı Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı, spor yöneticisi adaylarının öğrenme stilleri ile yaratıcı kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Genel tarama yaklaşımlarından ilişkisel tarama modeli ile kurgulanan araştırmada katılımcılar, basit tesadüfi örnekleme tekniği ile belirlenen 340 Spor Yöneticiliği lisans programı öğrencisindenoluşmaktadır. Araştırma verileri; Kolb (1999) tarafından geliştirilen ve Evin-Gencel (2007) tarafından Türk diline uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri-III” ve Şahin ve Danışman (2017) tarafından geliştirilen “Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma öncesinde, çalışmanın etik açıdan uygunluğuna ilişkin Artvin Çoruh Üniversitesi Etik Kurulundan (2020/1) ve ölçme araçlarının araştırma kapsamında kullanımına ilişkin araştırıcılardan yazılı izinler alınmıştır. Ölçme araçları Microsoft Formlar uygulamasına aktarılmış ve veriler çevrimiçi olarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle parametrik testlerden yararlanılmış ve veriler, SPSS v25 programı aracılığı ile frekans dağılımı, Way ANOVA ile Pearson Korelasyon testleri ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, katılımcıların %14,7’sinin “Ayrıştırma”, %40,6’sının “Değiştirme”, %25’inin “Özümseme” ve %19,7’sinin “Yerleştirme” öğrenme stiline sahip olduğu, “Yerleştirme” öğrenme stili baskın katılımcıların “İçsel motivasyon” ve “Risk alma” boyutlarında diğer öğrenme stiline sahip katılımcılardan; “Amaç yönelimlilik” ve “Kendine güven” alt boyutlarında da “Ayrıştırma” ve “Yerleştirme” öğrenme stili baskın katılımcıların diğer öğrenme stiline sahip katılımcılardan anlamlı düzeyde daha fazla puan elde ettikleri tespit edilmiştir. Son olarak katılımcıların “Bilgiyi dönüştürme” yolu puanları ile yaratıcı kişilik özellikleri arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Turkish Studies - Educational Sciences
Volume
15
Issue
5
Start Page
3607
End Page
3626
