Publication:
Robotik Uygulamalarının Fen Bilimleri Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, robotik mBot uygulamalarının fen bilimleri öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır; bu yöntem hem nicel hem de nitel yöntemleri içermektedir. Çalışmanın nicel boyutunda yarı deneysel desen, nitel boyutunda ise, nitel veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Araştırma grubunda, Karadeniz Bölgesi'nde bulunan bir ildeki farklı okullarda görev yapan 16 Fen Bilgisi öğretmeni yer almaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algıları Ölçeği ve araştırmacı tarafından oluşturulmuş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, ilk olarak katılımcılara 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algıları Ölçeği uygulanmıştır. Ardından katılımcılara 2 hafta süren 7 derslik robotik mbot eğitimi verilmiştir. Verilen bu eğitimin hemen ardından 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algıları Ölçeği uygulanmış ve her bir katılımcıyla ayrı ayrı olmak üzere derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Ölçek uygulamasından elde edilen verilerilerin analiz edilmesiyle öğretmenlerin katıldıkları robotik mBot eğitiminin etkili olduğu ve bu eğitim sayesinde 21. yüzyıl becerileri yeterlik algılarında önemli bir ilerleme kaydettikleri anlaşılmıştır. Derinlemesine mülakatlar sonucunda elde edilen veriler analiz edildiğinde, öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerini çoğunlukla problem çözme, iletişim ve işbirliği becerisi olarak tanımladıkları, kendilerinde en çok bulunan 21. yüzyıl becerisinin problem çözme becerisi olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenler 21. yüzyıl becerilerine sahip olmanın öğrencilere örnek olmak açısından önemli olduğunu ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için en etkili yolun eğitimlere katılmak olduğunu ifade etmişlerdir. Bunlara ek olarak, öğretmenler robotik mBot eğitiminin en önemli avantajının, eğitimin öğrencileri teknolojiye yakınlaştırması olduğunu fakat robotik mBot eğitimindeki en önemli eksikliğin de yeterince farklı işleve sahip sensör bulunmaması olduğunu belirtmişlerdir. Son olarak, öğretmenler robotik mBot'u öğrencilerin fen bilgisi dersini sevmeleri, fen bilgisinde öğrendikleri bilgilerin gerçek hayatta karşılığı olduğunu anlamaları ve teknolojiye yatkınlıklarının artması için kuvvet ve hareket, basit makinalar, canlılar ve hayat, elektrik devreleri, Güneş, Dünya ve Ay hareketleri ve itme ve çekme konularında kullanmayı planladıklarını ifade etmişlerdir.
The purpose of this study is to examine the impact of robotic mBot applications on the perceptions of science teachers regarding their 21st-century skills competencies. A mixed-method approach was employed in this research, incorporating both quantitative and qualitative methods. The quantitative dimension of the study utilized a quasi-experimental design, while the qualitative dimension involved in-depth interviews using a semi-structured interview form, one of the qualitative data collection tools. The research group consisted of 16 science teachers working in various schools in a province located in the Black Sea Region. The data collection tools included the 21st Century Skills Competency Perceptions Scale and a semistructured interview form developed by the researcher. Initially, the 21st Century Skills Competency Perceptions Scale was administered to the participants. Following this, participants underwent a two-week training comprising seven sessions on robotic mBot. Immediately after the training, the 21st Century Skills Competency Perceptions Scale was administered again, and in-depth interviews were conducted individually with each participant. Analysis of the data obtained from the scale indicated that the robotic mBot training was effective, leading to a significant improvement in the teachers' perceptions of their 21st-century skills competencies. The analysis of the indepth interview data revealed that teachers predominantly defined 21st-century skills as problem-solving, communication, and collaboration skills, and identified problemsolving as the most prevalent skill among themselves. Additionally, teachers emphasized that possessing 21st-century skills is crucial for setting an example for students, and they identified participating in training as the most effective way to develop these skills. Moreover, teachers highlighted that the primary advantage of robotic mBot training is its ability to familiarize students with technology, while the main shortcoming was the lack of sensors with diverse functionalities. Finally, teachers expressed their intention to use robotic mBot to enhance students' interest in science, help them understand the real-world applications of their scientific knowledge, and increase their technological proficiency in topics such as force and motion, simple machines, life and living organisms, electric circuits, the movements of the Sun, Earth, and Moon, and push and pull concepts.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

110

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By