Publication:
Erişkinlik Aşamasında Öğrencilerde Spor ve Çoklu Zeka İlişkisi

dc.contributor.authorİmamoğlu, Osman
dc.contributor.authorErmıs, Aydan
dc.contributor.authorErmiş, Egemen
dc.date.accessioned2025-12-11T01:42:17Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı,erişkinlik aşamasında bulunanöğrencilerde spor ve çoklu zeka alanları arasındaki bağlantınınaraştırılmasıdır. Çalışmaya aktif olarak spor yapan ve yapmayan toplam129 öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrencilere bir bilgi formu ve “ÇokluZeka Envanteri” dolturdulmuştur. Çoklu zeka ölçeği 5’li Likert tipindedir.10 bölüm ve toplam 80 maddeyi kapsamaktadır. Verilerin analizi içinSPSS paket programı (22.00) kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerdebağımsız iki değişkene ait t testi ve tek yönlü varyans analizi ile LSDkullanılmıştır.Bu çalışmada öğrencilerin en yüksek puan aldığı zeka mantıksalzeka (27,58) iken, bunu görsel zeka (26,72) ve müziksel zeka (25,62)izlemiştir. En düşük zeka alanı ise sözel zeka (22,60) olarakbulunmuştur. Araştırmada kadın öğrencilerin çoklu zeka puanları erkeköğrencilerden daha yüksek bulunmuştur. Cinsiyete göre öğrencilerarasında mantıksal, görsel, müziksel, bedensel, sosyal, içsel ve doğacızeka alanları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0,05 vep<0,001). Spor yapmayanlar ile golf ve güreş sporu yapanlar arasındasözel, mantıksal, görsel, müziksel, bedensel, sosyal içsel ve doğacı zekaalanları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0,05 ve p<0,001).Sonuçolarak,erişkinlikaşamasındaöğrencilerinsporyapmalarının çoklu zeka puanlarını olumlu yönde etkilediği söylenebilir.Bu yüzden, öğrencilerin sportif faaliyetlerden daha fazla yararlanmalarıve daha çok spora yönlendirilmeleri için gerekli çalışmalar ve destekler sağlanmalıdır. Farklı spor branşlarının çoklu zekâ alanları ile sporsalbaşarı (teknik- taktik, öğrenme, performans verimi vb.) ilişkisininincelenmesi antrenörler açısından önemli bilgiler ortaya çıkarabilir.en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14093
dc.identifier.endpage598en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage589en_US
dc.identifier.trdizinid300830
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14093
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/300830/eriskinlik-asamasinda-ogrencilerde-spor-ve-coklu-zeka-iliskisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45400
dc.identifier.volume13en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.titleErişkinlik Aşamasında Öğrencilerde Spor ve Çoklu Zeka İlişkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files