Publication:
Dönüştürücüler ve Derin Öğrenme Modelleriyle Sosyal Medya Duygu Analizi

dc.contributor.advisorKılıç, Erdal
dc.contributor.authorİlgün, Hüseyin
dc.contributor.authorID0000-0002-8414-8445en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1585-0991en_US
dc.date.accessioned2023-09-22T07:04:52Z
dc.date.available2023-09-22T07:04:52Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-13
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSosyal medya; internet kullanıcılarının herhangi bir konu, işletme, ürün ve durum hakkında olumlu ya da olumsuz fikirlerini belirttiği çevrimiçi bir ağ ortamıdır. Kullanıcıların hızlı erişimi sayesinde ilgili içeriklerin, makalelerin, haberlerin, düşüncelerin, günlük yaşanan olayların ve her türlü görsel ve işitsel materyallerin görüntülenebileceği ve paylaşılabildiği bir ortamdır. Sosyal medya duygu analizi, çeşitli sektörler ve akademik çalışmalar için popüler bir alandır. Fikir madenciliği olarak da bilinen bu çalışmalar bir metindeki genel duyguyu sınıflandırmak amacıyla yapılmaktadır. Bu tez çalışmasında, kullanıcıların sosyal medya platformlarında yaptığı gönderilerin pozitif, negatif ve nötr duygulara göre sınıflandırılması yapılmıştır. Kullanılacak model üç aşamadan oluşmaktadır. İlk olarak veri setleri alınarak ön işleme işlemi ile model için hazır hale getirilmiştir. İkinci aşamada temizlenen veriler dönüştürücü model olarak kullanılacak DistilBERT modeli özellik vektörlerine dönüştürülmüştür. Son aşamada ise makine öğrenmesi ve derin öğrenme modelleriyle sınıflandırma işlemi yapılmıştır. Çalışmada dönüştürücü ve derin öğrenme modellerinin birlikte kullanımının dönüştürücü kullanılarak ya da kullanılmadan oluşturulan makine öğrenmesi modellerine ve literatürde bulunan geleneksel yöntemle oluşturulan modellere göre başarıyı arttırdığı görülmüştür.
dc.description.abstractSocial media; is an online network environment where internet users express their positive or negative opinions about any subject, business, product, or situation. It is an environment where users can view and share relevant content, articles, news, thoughts, daily events, and all kinds of visual and audio materials thanks to fast access. Social media sentiment analysis is a popular field for various industries and academic studies. These studies are also known as idea mining which is carried out to classify the general feeling in a text. In this thesis, the posts made by users on social media platforms were classified according to positive, negative and neutral emotions. The model to be used consists of three stages. First, the data sets were taken and made ready for the model by preprocessing. In the second stage, the cleaned data were converted into feature vectors with the help of DistilBERT, which is used as a transformer model. In the last stage, classification was done with machine learning and deep learning models. In the study, it was seen that the use of transformer and deep learning models together increased the success compared to the machine learning models created with or without the transformer and the models created by the traditional method in the literature.en_US
dc.identifier.citationİlgün, H. (2022). Dönüştürücüler ve derin öğrenme modelleriyle sosyal medya duygu analizi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.endpage72
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFklubClbBkNMqCpe79QdHdP6K61I03iAbjWPa1XSTL96O
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/142428.pdf
dc.identifier.yoktezid739515
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectDerin Öğrenme
dc.subjectDeep Learningen_US
dc.subjectDestek Vektör Makineleri
dc.subjectSupport Vector Machinesen_US
dc.subjectDuygu Analizi
dc.subjectSentiment Analysisen_US
dc.subjectLojistik Regresyon Analizi
dc.subjectLogistic Regression Analysisen_US
dc.subjectMakine Öğrenmesi
dc.subjectMachine Learningen_US
dc.subjectUzun Kısa Süreli Bellek
dc.subjectLong- Short Term Memoryen_US
dc.titleDönüştürücüler ve Derin Öğrenme Modelleriyle Sosyal Medya Duygu Analizi
dc.titleSocial Media Sentiment Analysis by Using Transformers and Deep Learning Modelsen_US
dc.title.alternativeSocial media sentiment analysis by using transformers and deep learning modelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
142428.pdf
Size:
1.53 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Tez

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: