Publication:
İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Dersinde Dramatizasyonla Yaratıcı Dramanın Karşılaştırılması

dc.contributor.advisorÇebi, Ahmet
dc.contributor.authorKoç, Kahraman
dc.date.accessioned2020-07-22T09:17:05Z
dc.date.available2020-07-22T09:17:05Z
dc.date.issued2009
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 58442en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf Türkçe dersinde, okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminde, dramatizasyonu bir yöntem olarak kullanmakla yaratıcı dramayı bir yöntem olarak kullanma arasında bir fark olup olmadığını ortaya koymaktır.Çalışma Türkçe dersi ile sınırlandırıldığından, kuramsal bölümde dil ve Türkçe öğretimi, temel dil becerileri ve Türkçe öğretiminde yöntemler üzerinde durulmuştur. Katılımcılarını ilköğretim yedinci sınıf çocuğu oluşturduğu için, bu yaş düzeyi çocuğunun gelişimi üzerinde de durulmuştur.Bu çalışma, sekiz denenceden oluşan ön-test ve son-test desenli deneysel bir çalışmadır. Deney tasarımı olarak ?Kontrol Kümeli Ön-Test-Son-Test Modeli? kullanılmıştır. Deney kümesinde yaratıcı drama yöntemi, kontrol kümesinde ise dramatizasyon yöntemi kullanılmış olup, uygulamadan sonra kümelere son-testler uygulanmıştır.Bu araştırmada elde edilen bulgular, ilköğretim yedinci sınıf Türkçe dersinde, okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminde yaratıcı drama yönteminin dramatizasyon yöntemine göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to put forward whether there is a difference between using the dramatization as a method and using the creative drama as a method in the Turkish lessons of seventh grade the elementary school, namely in the development of reading skills and skill of explaining what is understood in a written way.As the research is restricted with the Turkish lesson, in the theoretical section language and Turkish teaching, primary language skills, and methods in Turkish teaching have been explained. Because the participants are composed of the seventh graders of the elemantary schools, the child development of this age is also given.This is an experimental research model consisting of eight hypotheses, in which pretest and posttest design is used. ?First test-Final test model with a control group? was used as the design of the experiment. Creative drama method was used in the experimental group and dramatization method was used in the control group, final tests were applied to the groups after the application.The findings obtained in this research have put forward that creative drama method is much more effective compared to the dramatization method in the Turkish lessons of seventh grade the elementary school, namely in the development of reading and writing skills.en_US
dc.formatIX, 183 s. ; tabl. ; 30sm.en_US
dc.identifier.endpage196
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=NtBAevXNhYaNqJFoAcdBdlaAiWDDuijSSdDy0JVb-hkSW43982_hbmv5cAUNBntk
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/58442.pdf
dc.identifier.yoktezid253762
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDramatizasyon
dc.subjectOkuma Becerileri
dc.subjectTürkçe Dersi
dc.subjectTürkçe Eğitimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürkçe Öğretimi
dc.subjectDramatizationen_US
dc.subjectYaratıcı Drama
dc.subjectReading Skillsen_US
dc.subjectYazma Becerisi
dc.subjectTurkish Lessonen_US
dc.subjectİlköğretim Okulları
dc.subjectTurkish Educationen_US
dc.subjectİlköğretim Öğrencileri
dc.subjectTurkish Teachingen_US
dc.subjectCreative Dramaen_US
dc.subjectWriting Skillsen_US
dc.subjectPrimary Education Schoolsen_US
dc.subjectPrimary Education Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K76i 2009en_US
dc.titleİlköğretim 7. Sınıf Türkçe Dersinde Dramatizasyonla Yaratıcı Dramanın Karşılaştırılması
dc.titleComparison of Dramatization and Creative Drama in the Seventh Grades Turkish Lesson of the Elementary Schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files