Publication: Sayısal Ortamda Yapılan Resimlemelerin (İllüstrasyon) Güzel Sanatlar Eğitimi Grafik Anasanat Atölye Dersi Eğitimine Katkısı
| dc.contributor.advisor | Türker, İbrahim Halil | |
| dc.contributor.author | Sarıkaya, Rasim | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-22T08:00:51Z | |
| dc.date.available | 2020-07-22T08:00:51Z | |
| dc.date.issued | 2010 | |
| dc.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 77601 | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada sayısal ortamda yapılan resimlemelerin (illüstrasyon) grafik ana sanat atölye dersi eğitimine katkısı araştırılmıştır. Bu araştırma gerçekleştirilirken grafik ana sanat atölye derslerinin işlenişine, ders süresine ve geleneksel yöntemlerin ne oranda kullanıldığına bakılmıştır. Ayrıca sayısal ortamın ders sürecindeki ağırlığı incelenmiştir.Bu araştırmada grafik ana sanat atölye dersi eğitimine katkısı incelenirken grafik tasarım ve illüstrasyon terimlerinin tarihi gelişim süreçlerine, alt alanlarına, işlevlerine ve bu alanlarda kullanılan tekniklere yer verilmiştir.Araştırmamızın sonucunda, sayısal ortam tekniğinin grafik anasanat atölye derslerinde yeterince etkin kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Atölye ortamından ders içeriğine sayısal ortam tekniğinin daha etkili olabilmesi için önerilerde bulunulmuştur. Bu önerilerde bulunulurken güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde grafik anasanat atölye eğitimi alan öğrencilerin, hem öğretmenlik mesleği için hem de grafik tasarım sektöründe görev alabilmeleri için ihtiyaç duyacakları donanımı edinebilmelerinin gerekliliği üzerinde durulmuştur.Çalışma, literatür taraması şeklinde gerçekleşmiştir.Anahtar Kelimeler: Grafik tasarım, İllüstrasyon, Sayısal ortam, grafik anasanat atölye dersleri. | |
| dc.description.abstract | At this study, the contribution of digital illustrations to the graphic art studio lesson has been researched. While this study is being practiced, it has been looked to the dealing of the graphic art studio lessons, While carrying this study, it has been searched the way how graphic studio lesssons are being conducting. Also the proportion of use of digital environment at the lesson has been searched.At this research, historical development processes of graphic design and illustration terms, its subfields, functions and used technics has been searched while examining the contribution of digital illustration to graphic studio lesson.At the end of our research, it has been concluded that the technique of numerical environment isn?t used effectively in the Graphic Art Studio courses. The Suggestions, from Studio environment to the course content, has been made for use the numerical environment technique more effectively. While making these suggestions, for the students of graphic Art studio studies in fine arts education programs, it has been focused on the requirements which would be necessity for being employed in both teaching profession and graphic design sector.This study was mainly done as a literature survey.Keywords: Graphic Design, Illustration, digital environment, graphic art studio lessons. | en_US |
| dc.format | XI, 143 y. : resim, tablo ; 30 sm. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 159 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=veR1mHu9yoWjwcVUjCEoPCpWU5ip9UBAOkuqVyGftcnbYjFBWkKTIFKY8gtIY4Xk | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/77601.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 274400 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
| dc.subject | Güzel Sanatlar | |
| dc.subject | Grafik Sanatlar | |
| dc.subject | Grafik Tasarımı | |
| dc.subject | Grafik Tasarımı Eğitimi | |
| dc.subject | Güzel Sanatlar | |
| dc.subject | Sanat Eğitimi | |
| dc.subject | Sayısal Ortam | |
| dc.subject | Education and Training | en_US |
| dc.subject | İllüstrasyon | |
| dc.subject | Fine Arts | en_US |
| dc.subject | Graphic Arts | en_US |
| dc.subject | Graphic Design | en_US |
| dc.subject | Graphic Design Education | en_US |
| dc.subject | Fine Arts | en_US |
| dc.subject | Art Education | en_US |
| dc.subject | Digital Media | en_US |
| dc.subject | Illustration | en_US |
| dc.subject.other | TEZ YÜK LİS S243s 2010 | en_US |
| dc.title | Sayısal Ortamda Yapılan Resimlemelerin (İllüstrasyon) Güzel Sanatlar Eğitimi Grafik Anasanat Atölye Dersi Eğitimine Katkısı | |
| dc.title | The Contribution of Illustrations Which Made in Digital Environments to the Education of Graphic Art Studio Lesson | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
