Publication:
Türkiye’de Veteriner Fakültesi Öğrencilerinin COVID-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Derslerin İşlenme Yöntemi ve Teknik Olanakların Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorMenteş, Ayşe
dc.contributor.authorTekindal, Mustafa Agah
dc.contributor.authorYiğit, Ali
dc.contributor.authorAslım, Gökhan
dc.contributor.authorSanal, Sule
dc.date.accessioned2025-12-11T01:48:15Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempHarran Üniversitesi,İzmir Katip Çelebi Üniversitesi,Dokuz Eylül Üniversitesi,Selçuk Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractCovid-19 yaklaşık yedi milyon insanın ölümüne sebep olmuş, başta eğitim olmak üzere hayatın her alanında ciddi sorunlara neden olmuştur. Türkiye’de ilk vakanın tespit edilmesi üzerine 16 Mart 2020 tarihinde tüm eğitim kurumlarında eğitime ara verilmiş, 2019-2020 bahar dönemi için uzaktan ve açık öğretim yoluyla dijital ortamda eğitime devam edilmesine karar verilmiştir. Çalışmada, veteriner fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitim ile verilen derslerin yöntemleri ve teknik olanakları hakkındaki görüş ve düşüncelerini değerlendirmesi amaçlandı. Türkiye’de veteriner fakültelerinde öğrenim görmekte olan, yüzyüze ve uzaktan eğitim deneyimi yaşamış 2, 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinden ankete katılmak isteyenlere 10 Aralık 2020- 11 Ocak 2021 tarihleri arasında “Google docs” aracılığıyla 1.599 öğrenciye anket uygulaması yapıldı. Verilerin değerlendirilmesinde SPPS 25 (IBM Corp. Released 2017. IBM SPSS Statistics for Windows, Version 25.0. Armonk, NY: IBM Corp.) istatistik paket programı kullanıldı. Çalışmada kategorik değişkenler için tanımlayıcı olan frekans ve yüzdelik dilimleri verildi. Çalışmada kendi bilgisayarını kullananların oranının %67.2 olduğu tespit edildi. Bununla birlikte, çevrimiçi derslerin zorlukları olarak mesleki gelişim eksikliği (%75.4); teknik sorunlar (%73.3); internete erişim (%56.8) vb. belirlendi. Öğrenciler ders süresini yeterli bulmakla birlikte, derslerin PDF, Word ve PowerPoint dokümanlarıyla desteklenmesi gerektiğini düşünmektedir (%78.2). Uzaktan eğitimin güvenlik kaygılarının yanı sıra öğrenciler, veteriner hekimliği eğitiminin uygulamaya yönelik bir alan olması ve teknik sorunlar nedeniyle tercih etmediklerini de belirtmektedir. Öğrencilerin okuldan uzak kalmaya bağlı mesleki gelişim ve mesleki-sosyal etkileşim gibi kaygılarının pandemi sonrası yapılacak destek eğitimleri ile giderilebileceği önerilebilir.en_US
dc.identifier.doi10.30607/kvj.1313309
dc.identifier.endpage8en_US
dc.identifier.issn1308-1594
dc.identifier.issn2147-6853
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid1230965
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30607/kvj.1313309
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1230965/evaluation-of-teaching-methods-and-technical-opportunities-for-the-distance-education-process-of-veterinary-faculty-students-in-turkiye-during-the-covid-19-pandemic
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46448
dc.identifier.volume17en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKocatepe Veterinary Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSağlık Politikaları Ve Hizmetlerien_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectVeterinerliken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleTürkiye’de Veteriner Fakültesi Öğrencilerinin COVID-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Derslerin İşlenme Yöntemi ve Teknik Olanakların Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files