Publication:
Eğitimde Video Analitikleri: Davranış Desenlerinin İçerik Türüne Göre İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bilgi iletişim teknolojilerinin yaygınlaşması video tabanlı çevrimiçi öğrenme ortamlarının da gelişimini desteklemiştir. Videolara eklenen etkileşim özellikleri ise çevrimiçi öğrenenler hakkında bilgi toplanmasında büyük bir etkiye sahip olmuştur. Önceki çalışmalar çevrimiçi öğrenme ve video materyal hazırlamaya yönelik ilkeleri ve öğretim stratejilerini belirlemiştir. Bir kısım araştırma ise, video materyallerden nasıl veri elde edilebileceğine dair çalışma yürütmüştür. Çok sınırlı sayıda çalışma ise bu verilerle öğrencilerin materyalle etkileşim esnasında nasıl davranışlar sergilediği, hangi davranış kalıplarını sergilediği üzerine çalışmıştır. Bu çalışma, bu etkileşimi akademik ve akademik olmayan farklı içerik türleri açısından incelemeyi amaçlamaktadır. İlk olarak, etkileşim kalıpları günlükler ve ekran kayıtları aracılığıyla incelenmiştir. İkinci olarak, içeriklerle ilgili görüşler hakkında fikir sahibi olmak için öğrencilerle görüşülmüştür. Çalışmaya kırk lise öğrencisi katılmıştır. Çalışmanın araştırma deseni açıklayıcı sıralı karma desendir. Katılımcılar iki tür etkileşimli video içeriğine maruz bırakılmıştır. Etkileşimli özellikler ve tasarım ilkeleri videolar arasında farklılık göstermemiştir. Bulgular, öğrencilerin akademik olmayan içeriklerde daha sorunsuz video izleme deneyimleri yaşadıklarını ve etkileşimler sırasında toplanan puanlarda daha başarılı olduklarını göstermiştir. Genel olarak, öğrenciler görüşlerini olumlu olarak ifade etmiş, ancak bazıları akademik içeriği çok zorlayıcı bulmuştur.
The spread of information communication technologies has supported the development of video-based online learning environments. The interaction features added to videos have had a major impact on gathering information about online learners. Previous studies have identified principles and teaching strategies for online learning and video material preparation. Some studies have investigated how to extract data from video materials. A very limited number of studies have used this data to study how students behave and what behavioral patterns they exhibit when interacting with the material.This study aims to investigate this engagement from different content types: academic vs. non-academic. First, the interaction patterns were examined through logs and screen recordings. Second, they were interviewed to have insights into views about the contents. Forty high school students were involved in the study. The research design of the study is an explanatory sequential mixed design. Participants were exposed to two types of interactive video content. The interactive features and design principles did not vary across videos. The findings indicated that students have smoother video-watching experiences in non-academic content and are more successful in scores collected during the interactions. In general, students expressed their views positively, but some found academic content too challenging

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

98

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By