Publication:
Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrenci ve Öğretmen Tutumları Üzerine Bir Meta Sentez Çalışması

dc.contributor.authorÖzer, Bayram
dc.contributor.authorGüler, Ozan Berk
dc.date.accessioned2025-12-11T01:50:41Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmada 2013-2023 yılları arasında yapılmış olan uzaktan eğitime yönelik öğrenci ve öğretmen tutumlarını inceleyen makale, yüksek lisans tezi ve doktora tezi türündeki çalışmaların meta sentezinin yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda belirlenen meta senteze dahil edilme kriterlerine uygun olan 168 çalışma toplanarak 16 ayrı başlıkta incelenmiş ve toplanan veriler oluşturulan kodlama sistemine uygun şekilde kodlanmıştır. Kodlama sistemi bu çalışma özelinde oluşturulmuş ve çalışmanın güvenirliğini de artırmıştır. Toplanan 168 çalışmanın 143’ü yüksek lisans tezi, 21’i makale çalışması, 4’ü ise doktora tezlerinden oluşmaktadır. Çalışmalar toplanırken YÖK Tez Merkezi, Google Akademik ve ProQuest veri tabanları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenci ve öğretmenlerin akademik başarı, disiplin, ders katılımı, ölçme değerlendirme, psikolojik etkiler, sosyal etkiler, devam/devamsızlık durumları, yalnızlaşma, fiziksel sağlık durumu, altyapı yetersizliği, fırsat eşitsizliğinin oluşması, donanım eksiklikleri gibi başlıklarda genellikle olumsuz tutumlara; ekonomiklik, zaman ve mekan özgürlüğü, tekrar edilebilirlik, bireysel öğrenmenin desteklenmesi, iş hayatına engel olmaması, ulaşılabilirlik, teknoloji kullanımının yaygınlaşması ve gelişmesi gibi başlıklarda ise olumlu tutumlara sahip oldukları tespit edilmiştir. Bazı farklılıklar olsa da genelde öğrenci ve öğretmenlerin olumlu ve olumsuz görüş bildirdikleri konular benzerlik göstermektedir. Çalışma içerisinde oluşturulmuş temalar ve alt temalar ile ilgili frekanslar değerlendirilerek en çok belirtilen olumlu ve olumsuz görüşler belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.58884/akademik-hassasiyetler.1312654
dc.identifier.endpage259en_US
dc.identifier.issn2148-5933
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.trdizinid1195383
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1312654
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1195383/uzaktan-egitime-yonelik-ogrenci-ve-ogretmen-tutumlari-uzerine-bir-meta-sentez-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46846
dc.identifier.volume10en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkademik Hassasiyetleren_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleUzaktan Eğitime Yönelik Öğrenci ve Öğretmen Tutumları Üzerine Bir Meta Sentez Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files