Publication:
Kavramsal Sanatın Resim Sanatı Tanımını Etkileyişi ve Resim-İş Eğitimine Getireceği Katkılar

dc.contributor.advisorÇağlayan, Y.doç. Füsun
dc.contributor.authorŞimşek, Ebru Süsoy
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:57Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:57Z
dc.date.issued2006
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17104en_US
dc.description.abstractVIIIÖZETSosyal, ekonomik, bilimsel ve sanatsal alanlarda yaşanan gelişmelerdoğrultusunda değişen toplumsal standartlar ve bireysel ihtiyaçlarla birliktegüzel sanatlar bölümlerinde resim eğitimi alan bireylerin gereksinimleri vebeklentileri de değişime uğramaktadır. Özellikle 20. yüzyıl sanat ortamınınboyutları ve nitelikleri bakımından hızlı değişimlerin yaşandığı bir süreciiçermektedir. Bu süreç içersinde ortaya çıkan kavramsal sanat sanatın kendisınırlarını aşan, yeniden düşünme olgusunu meydana getiren bir görüşeyönelmiştir. Kavramsal sanatla düşünce olgusu, sanat nesnesinin biçimselgerçekliğinden daha üstün tutulmaktadır. Yani sanat kendini giderek düşüncenesnesi durumuna dönüştürmektedir.Bu doğrultuda kavramsal sanatın; sanat, düşünce ve yaşam olgularınıiçselleştiren (bir araya getiren) yönelimlerinin güzel sanatlar bölümleri resimeğitimi alan bireyler için oluşturulan süreçlere ve sanat ortamlarına taşınmasıamaç haline dönüştürülmektedir.Kavramsal Sanat, geleneksel resim sanatı anlayışında sanat nesnesineduyusal (görsel) algı sınırları ve doğal gerçeklik dışına çıkarak onu düşünselalgıya dönüştürmesi ve yeni sorgulama biçimleri geliştirmesi yönündenincelenmiştir. Bu kapsamda yapılan inceleme ve araştırma yöntemleri GüzelSanatlar Resim-İş Ana Sanat Atölye derslerinin bu görüşlerle paralellikgösteren bir anlayış doğrultusunda ele alınmasının daha yapıcı, yaratıcı, özgürdaha olumlu ve demokratik bir sürecin oluşumunda önemli olduğudüşünülmektedir.
dc.description.abstractIXABSTRACTThe requirements and expectations of those who receive art educationalso go through transformation in accordance with the changing socialstandarts and individual requirements stemming from social, economical,hscientific and artistic developments. Particularly, the 20t century was a periodduring which outstanding artistic transformations took place.The conceptual art that emerged during this period turned out to be akind of art which went beyond its own borders, promoting the notion ofreassesment. The notion of ?thought? based on conceptual art is given morecredit than the formal authenticity of the work of art, that is to say, Art isconverting itself into an object of thought.The objective of this study is to carry the conceptual art, which combinesart and the tendencies of the concept of life, art and thought, to the atmosphereof art.İn this study, we assessed the conceptual art with respect to the formation ofnew methods of reasoning and to the transformation of the traditionalunderstanding of art (by going beyond the borders of visual perception andnatural authenticity) into the imaginative perception. Methods of assessmentand research within the framework of the study in question will contribute toformation of a more constructive, creative positive and democratic process,enabling the courses of the department of fine arts to be treated accordingly.en_US
dc.formatIX, 93 y. : resim ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage102
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1uWVuAncfHBaULLqyARDNp7Eij22RoigHb0BgfuztwQA
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17104.pdf
dc.identifier.yoktezid187616
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ş614k 2006en_US
dc.titleKavramsal Sanatın Resim Sanatı Tanımını Etkileyişi ve Resim-İş Eğitimine Getireceği Katkılar
dc.titleThe Effect of Conceptual Art on the Description of Art and Its Contribution to the Education of Visual Artsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files