Publication:
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Tabanlı ATBÖ Yaklaşımı Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri

dc.contributor.authorGülen, Salih
dc.contributor.authorYaman, Süleyman
dc.date.accessioned2025-12-11T00:58:12Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempMuş Alparslan Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; çok disiplinli yaklaşımların entegrasyonu ile hazırlanan etkinlikler hakkın-da öğrenci görüşlerini almak ve bu etkinliklerin etkisini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi entegreli Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı etkinlikleri hakkında görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi, nitel yöntemlerden eylem araştırmasıdır. Uygulayıcının geliştirdiği yaklaşım hakkında görüşlerin toplanması ve olumlu olumsuz yönlerinin belirlenmesi bakımından “geliştirci eylem araştırması” kullanılmıştır. Bu yönteme uygun olarak benzeşik (homojen) örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmaya benzer sosyo-ekonomik imkânlara sahip 20 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri tam yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve Nvivo paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; FeTeMM entegreli ATBÖ yaklaşımı etkinliklerin ve uygulamaların öğrencilerin konuyu sevmesini, eğlenceli bulmasını ve daha iyi anlamasını sağladı-ğı, bu etkinlikler sırasında öğrencilerin birbirini daha iyi tanıdığı ve sosyalleşmenin arttığı söylene-bilir. Öğrencilerin sınıf içinde argüman oluşturulmasında çok disiplinli yaklaşımların entegrasyo-nunun kullanılabileceği önerilmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.439638
dc.identifier.endpage1322en_US
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage1293en_US
dc.identifier.trdizinid376281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.439638
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/376281/altinci-sinif-ogrencilerinin-fetemm-tabanli-atbo-yaklasimi-etkinlikleri-hakkindaki-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40480
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectUygulamalıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectMineralojien_US
dc.titleAltıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Tabanlı ATBÖ Yaklaşımı Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files