Publication: Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültelerinin Alman Dili Eğitimi Anabilim Dallarında 2018-2019 öğretimyılında uygulanacak olan müfredat programına ilişkin öğrencilerin görüşlerini belirlemek vedeğerlendirmektir. Bu bağlamda, Almanca Öğretmenliği mevcut lisans programı ve yeni lisans programıkarşılaştırmalı bir biçimde ele alınmıştır. Programın içeriği detaylı bir biçimde incelenerek, Almancaöğretmen adaylarının koşullarının ve temel sorunlarının dikkate alınıp alınmadığı ortaya konmuştur. Buanlamda yeni lisans programının meslek bilgisi ve özellikle de alan bilgisi açısından beklentileri ne ölçüdekarşılayabileceği konusunda öğrenci görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın yöntemi betimsel araştırmamodelidir. Çalışmanın evrenini Almanca öğretmen adayları, örneklemini ise 2018-2019 öğretim yılındaOndokuz Mayıs Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda eğitim gören toplam 80 öğrencioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili ve EğitimiBölümü lisans programını değerlendirmek için hazırlanan ve uygulanan bir anket kullanılmıştır. Araştırmayakatılan öğrencilerin verdiği cevaplar değerlendirilerek yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Sıklık veyüzde değerlerini belirlemek için Sosyal Bilimler İstatistik Programı (SPSS) 11.0 kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre, yeni müfredat programında öğrencilerin koşullarının ve yeterliliklerinin yeterince dikkatealınmadığı görülmüş ve programın özellikle alan eğitimi açısından beklentileri karşılamadığı tespit edilmiştir.Öğrencilerin neredeyse yarısı programdaki genel kültür derslerinin ve meslek bilgisi derslerinin yeterliolduğunu, ancak alan derslerinin yeterli olmadığını belirtmiştir. Yeni müfredatta alan derslerinin saatleri vekredileri azaldığı için, öğrencilerin kapsamlı bir dil eğitimi alması zorlaşmıştır. Bu anlamda çalışmada, lisansprogramı sorunlarına bazı çözüm önerileri getirilerek tavsiyelerde bulunulmuştur.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Turkish Studies - Educational Sciences
Volume
15
Issue
1
Start Page
375
End Page
385
