Publication:
Kur'an Kursu Öğrencilerinde Benlik Saygısı

dc.contributor.advisorPeker, Hüseyin
dc.contributor.authorŞenocak, Emine
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:34Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:34Z
dc.date.issued2015
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2015en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 83467en_US
dc.description.abstractBu çalışmada; Samsun Canik İlçe Müftülüğü'ne bağlı beş gündüzlü Kur'an Kursu ve Samsun Tekkeköy İlçe Müftülüğü'ne bağlı yatılı kız ve erkek Kur'an Kurslarında öğrenim gören öğrencilerin demografik farklılıkları, Kur'an Kursuna devam etme süreleri, medeni durum, yaş, cinsiyet gibi bazı değişkenlerle benlik saygıları arasında anlamlı ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemi Samsun'da Kur'an Kurslarında devam eden 111 kız ve erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan 'Kişisel Bilgi Formu', Benlik Saygısı için 'Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği' kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizi için SPSS 16 İstatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde kullanılan istatiksel işlemler; seçilen ölçek tipi ve araştırma hipotezleri dikkate alınarak seçilmiştir. Bu doğrultuda veriler çözümlenirken aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) scheffe testi ve korelasyon tekniklerden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda Kur'an Kursu öğrencilerinin benlik saygılarının yüksek olduğu görülmüştür. Kur'an Kursu öğrencilerinin benlik saygısı; yaş, medeni durum, kur'an kursuna devam etme süreleri, cinsiyet değişkenleri ile arasındaki ilişki anlamlı bulunmamıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulguların Kur'an kursu öğrencilerinin benlik saygılarının yükseltilerek eğitim düzeylerinin geliştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağına inanılmaktadır. Anahtar Sözcükler: Kur'an Kursları, Benlik Saygısı
dc.description.abstractIn this study, whether or not there is a meaningful relationship between the self-esteem of the students in accordance with some variables such as demographic differences, the duration of the Quran courses that they take, marital status, age and gender of the students that receive education in boarding Quran Courses for girls and boys which are dependent on the District Office of Mufti of Tekkeköy, Samsun and five day Quran Courses dependent on the District Office of Mufti of Canik, Samsun was researched. The sample of the research is composed of 111 female and male students who continue their Quran Courses in Samsun. The information of the research was acquired by means of the 'Personal Information Form' that was prepared by the researcher and the 'Rosenberg Self-esteem Scale' for Self-esteem. SPSS 16 Statistics Packaged Software was used for the analysis of the information. The statistical operation that were used for the analysis of the information were chosen taking account of the research hypotheses and the selected scale type. While making the data analysis in parallel with this, arithmetic mean, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), scheffe test and correlation techniques were made used of. As a result of the analysis, it was observed that the Self-esteem of the students of Quran Courses was high. The relationship between the self-esteem of the students of Quran Courses and the marital status, the duration of the Quran Courses that they take, and gender variables was not found meaningfull. It is believed that the findings acquired as a result of this research will contribute a lot to the studies to be carried out for the development of education levels of the students taking Quran Courses by increasing their self-esteem. Key Vocabulary: Quran Courses, Self-Esteemen_US
dc.formatX, 60 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage84
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=X-M9ZoIuIoNTj2P7iY13hYxhizQ8HOciwkJ39NV0IKLZtpshtkHGqMEGRkMEJwd_
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/83467.pdf
dc.identifier.yoktezid407679
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectBenlik
dc.subjectBenlik Saygısı
dc.subjectDin Eğitimi
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Psikolojisi
dc.subjectKur'an-ı Kerim
dc.subjectKurslar
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectÖlçme-Değerlendirme
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectEgoen_US
dc.subjectSelf Esteemen_US
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEducation Psychologyen_US
dc.subjectKoranen_US
dc.subjectCoursesen_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectMeasurement and Evaluationen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ş478k 2015en_US
dc.titleKur'an Kursu Öğrencilerinde Benlik Saygısı
dc.titleSelf-Esteem of Students Taking Quran Coursesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files