Publication:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Kültürün Etkisinin İncelenmesi

dc.contributor.advisorÖzdemir, Nevin
dc.contributor.authorDiken, Fatih
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:42Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:42Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128672en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı öğrenme stilleri üzerinde kültürün etkisinin incelenmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda Ondokuz Mayıs Üniversitesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören ve farklı kültür bölgelerinden gelen öğrencilerin baskın öğrenme stilleri üzerinde kültürün anlamlı bir etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın bu genel çerçevesi içerisinde, çalışmaya katılmaya gönüllü olan öğrencilerin bazı demografik değişkenlere (kültür, puan türü, cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi) göre öğrenme stillerinin anlamlı farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Çalışmanın evrenini; 2016-2017 yılları arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesinde öğrenim gören 100 farklı ülkeden 2134 yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma evreninden çalışma örneklemi seçilirken küme örnekleme yöntemine göre, her bir kümeyi temsil edecek öğrenci sayısına ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda çalışmaya katılmaya gönüllü olan öğrencilerin anavatanlarının dahil olduğu coğrafi bölgelere göre kültür grupları oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak kullanılan Kolb'ün Öğrenme Stilleri Envanterinin (KÖSE 3.2) Türkçe ve İngilizce olarak ifadelerinin yer aldığı bir ölçek, tabakaları temsil eden 233 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin öğrenme stillerinin sınıflandırılmasında Kolb'ün öğrenme stilleri sınıflandırmasında kullandığı geleneksel 4 öğrenme stilinin yanı sıra KÖSE 3.2 de tanımlanan 9 öğrenme stiline göre de sınıflandırma yapılmıştır. Verilerin analizinde hem 4 hem de 9 öğrenme stiline göre demografik değişkenler arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Bu analiz sonuçlarına göre kültür grupları, puan türü ve cinsiyet değişkenleri 4 öğrenme stili sınıflamasına göre farklılık göstermezken 9 öğrenme stili sınıflamasına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe overall aim of this study is to examine the impact of culture on learning styles. In line with this general purpose, it has been investigated whether culture has a significant effect on dominant learning styles of students studying in different departments of Ondokuz Mayıs University and most of them are foreign nationals. Within this general framework of the study, it was examined whether the learning styles of the students who volunteered to participate according to some demographic variables (culture, score type, gender, age, grade level) showed significant differences. The universe of the study; Between 2016-2017, 2134 foreign students from 100 different countries are studying at Ondokuz Mayıs University. While selecting the study sample from the study population, the number of students representing each cluster was determined according to the cluster sampling method. In this context, cultural groups were formed according to the geographical regions of the homeland of the students who volunteered to participate in the study. A scale including Kolb's Learning Styles Inventory (KÖSE 3.2), which was used as a data collection tool in Turkish and English, was applied to 233 students representing the strata. In the classification of learning styles of the students participating in the study, in addition to the traditional learning styles used by Kolb in the classification of learning styles, classification was made according to 9 learning styles defined in KÖSE 3.2. In the analysis of the data, the relationship between demographic variables was analyzed according to both four and nine learning styles. According to the results of this analysis, culture groups, score type and gender variables did not differ according to 4 learning style classifications, but 9 learning style classifications.en_US
dc.formatXV, 102 yaprak : tablo, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage102
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwMJ-eONt1rP6NL71QL7fI7CWIt0pzW_Z68Pj5oGPidVV
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128672.pdf
dc.identifier.yoktezid585864
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectKolb Öğrenme Stili Modeli
dc.subjectKültür
dc.subjectKültürel Etki
dc.subjectÖğrenme
dc.subjectÖğrenme Stilleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğrenme Yöntemleri
dc.subjectKolb Learning Style Modelen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencileri
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectCultural Effecten_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectLearning Stylesen_US
dc.subjectLearning Methodsen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS D575o 2019en_US
dc.titleOndokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Kültürün Etkisinin İncelenmesi
dc.titleInvestigation of the Effect of Culture on Learning Styles of Ondokuz Mayıs University Studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files