Publication: Üniversite Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeylerine Göre Stresle Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi
| dc.contributor.advisor | Karahan, Y.doç.dr. Fikret | |
| dc.contributor.author | Koç, Hatice Epli | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-21T22:05:12Z | |
| dc.date.available | 2020-07-21T22:05:12Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Ünivertesi, 2006 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 16122 | en_US |
| dc.description.abstract | Bu araştırmada, Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne bağlı çeşitlifakültelerde öğrenim gören lisans öğrencilerinin utangaçlıkdüzeylerine göre stresle başaçıkma stratejilerinin farklılık gösteripgöstermediği incelenmiştir.Araştırmada, verilerin toplanmasında üniversite öğrencilerininstresle başaçıkma stratejilerini ölçme amacıyla Şahin ve Durak(1995) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlaması yapılan ?StresleBaşaçıkma Tarzları Ölçeği?, utangaçlık düzeylerini belirlemeamacıyla Güngör (2001) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlikçalışması yapılan ?Utangaçlık Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2004-2005 öğretim yılında OndokuzMayıs Üniversitesi'ne bağlı çeşitli fakültelerde öğrenim görmekte olanöğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bufakültelerden Küme Örnekleme Yöntemi ile seçilmiş olan 710 kız ve636 erkek, toplam 1346 öğrenciden oluşmaktadır.Verilerin analizinde SPSS 11.0 paket programı kullanılmışolup, Tek Yönlü Varyans Analizi ve LSD tekniklerindenyararlanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında ise 0.05 anlamlılıkdüzeyi üst değer olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilenbulgular, maddeler halinde şu şekilde özetlenebilir:1. Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada kendine güvenli yaklaşım stratejisini dahaçok kullandıkları saptanmıştır.2. Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada iyimser yaklaşım stratejisini daha çokkullandıkları saptanmıştır.3. Utangaçlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada çaresiz yaklaşım stratejisini daha çokkullandıkları saptanmıştır.4. Utangaçlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada boyuneğici yaklaşım stratejisini daha çokkullandıkları saptanmıştır.5. Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada sosyal desteğe başvurma stratejisini dahaçok kullandıkları saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Stresle Başa Çıkma, Utangaçlık | |
| dc.description.abstract | In this study, differentiation of the coping styles with stres ofthe univesity students of OMU with different faculties wereinvestigated according to the shyness levels.Coping styles of stress of university students were measuredby ?Coping Styles With Stress Scale? which was adopted to theTurkish university students, and shyness level of the universitystudents were measured by ?Shyness Scale? which was developedby Güngör(2001) and reliability and validity ot he scale were made byresearcher, were used.The universe of the study was composed of universitystudents in 2004-2005 year of education in different faculties inOMU. The sample was composed of from this students according tothe sample grouping method with 1346 students.In analyzing data, SPSS 11.0 statistical package program wasused one way Anova and LSD statistical techniques were used. Toexplaning the result 0.05 significancy level was taken the highestscore. The findings of the study can be described as follows:1. Studenst who have low levels of shyness were used moreself-confidence approach strategies for coping with stress.2. Studenst who have low levels of shyness wrere used moreoptimistic approach strategies for coping with stress.3. Studenst who have high levels of shyness wrere usedmore helplessness approach strategies for coping withstress.4. Studenst who have high levels of shyness were used moresubmissiveness approach strategies for coping with stress.5. Studenst who have low levels of shyness were used moreneed in social support approach strategies for coping withstress.Key Words: Coping with Stres, Shyness | en_US |
| dc.format | XII, 153 y. ; 30 sm. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 162 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=XohQ0H2mJnBfxLPsY8dG45RIv7StU5PMc2jhYqJIz8i5J7e3OArIjld_cc5kcANS | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/16122.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 190654 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Psychology | en_US |
| dc.subject | Psikoloji | |
| dc.subject.other | TEZ YÜK LİS K76ü 2006 | en_US |
| dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeylerine Göre Stresle Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi | |
| dc.title | The Investigation of the University Students’ Coping Strategies with Stress According to the Shyness Levels | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
