Publication:
Üniversite Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeylerine Göre Stresle Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi

dc.contributor.advisorKarahan, Y.doç.dr. Fikret
dc.contributor.authorKoç, Hatice Epli
dc.date.accessioned2020-07-21T22:05:12Z
dc.date.available2020-07-21T22:05:12Z
dc.date.issued2006
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Ünivertesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 16122en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne bağlı çeşitlifakültelerde öğrenim gören lisans öğrencilerinin utangaçlıkdüzeylerine göre stresle başaçıkma stratejilerinin farklılık gösteripgöstermediği incelenmiştir.Araştırmada, verilerin toplanmasında üniversite öğrencilerininstresle başaçıkma stratejilerini ölçme amacıyla Şahin ve Durak(1995) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlaması yapılan ?StresleBaşaçıkma Tarzları Ölçeği?, utangaçlık düzeylerini belirlemeamacıyla Güngör (2001) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlikçalışması yapılan ?Utangaçlık Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2004-2005 öğretim yılında OndokuzMayıs Üniversitesi'ne bağlı çeşitli fakültelerde öğrenim görmekte olanöğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bufakültelerden Küme Örnekleme Yöntemi ile seçilmiş olan 710 kız ve636 erkek, toplam 1346 öğrenciden oluşmaktadır.Verilerin analizinde SPSS 11.0 paket programı kullanılmışolup, Tek Yönlü Varyans Analizi ve LSD tekniklerindenyararlanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında ise 0.05 anlamlılıkdüzeyi üst değer olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilenbulgular, maddeler halinde şu şekilde özetlenebilir:1. Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada kendine güvenli yaklaşım stratejisini dahaçok kullandıkları saptanmıştır.2. Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada iyimser yaklaşım stratejisini daha çokkullandıkları saptanmıştır.3. Utangaçlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada çaresiz yaklaşım stratejisini daha çokkullandıkları saptanmıştır.4. Utangaçlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada boyuneğici yaklaşım stratejisini daha çokkullandıkları saptanmıştır.5. Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin streslebaşaçıkmada sosyal desteğe başvurma stratejisini dahaçok kullandıkları saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Stresle Başa Çıkma, Utangaçlık
dc.description.abstractIn this study, differentiation of the coping styles with stres ofthe univesity students of OMU with different faculties wereinvestigated according to the shyness levels.Coping styles of stress of university students were measuredby ?Coping Styles With Stress Scale? which was adopted to theTurkish university students, and shyness level of the universitystudents were measured by ?Shyness Scale? which was developedby Güngör(2001) and reliability and validity ot he scale were made byresearcher, were used.The universe of the study was composed of universitystudents in 2004-2005 year of education in different faculties inOMU. The sample was composed of from this students according tothe sample grouping method with 1346 students.In analyzing data, SPSS 11.0 statistical package program wasused one way Anova and LSD statistical techniques were used. Toexplaning the result 0.05 significancy level was taken the highestscore. The findings of the study can be described as follows:1. Studenst who have low levels of shyness were used moreself-confidence approach strategies for coping with stress.2. Studenst who have low levels of shyness wrere used moreoptimistic approach strategies for coping with stress.3. Studenst who have high levels of shyness wrere usedmore helplessness approach strategies for coping withstress.4. Studenst who have high levels of shyness were used moresubmissiveness approach strategies for coping with stress.5. Studenst who have low levels of shyness were used moreneed in social support approach strategies for coping withstress.Key Words: Coping with Stres, Shynessen_US
dc.formatXII, 153 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage162
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=XohQ0H2mJnBfxLPsY8dG45RIv7StU5PMc2jhYqJIz8i5J7e3OArIjld_cc5kcANS
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/16122.pdf
dc.identifier.yoktezid190654
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectPsikoloji
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K76ü 2006en_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeylerine Göre Stresle Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi
dc.titleThe Investigation of the University Students’ Coping Strategies with Stress According to the Shyness Levelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files