Publication:
İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirmeye Yönelik Tutumlarının Araştırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Son yıllarda İngilizcenin artık ortak bir dil olduğu görüşünün yaygınlaşması, İngilizce dil öğretim yöntemlerinin önemini artırmış ve dil öğretimi ve öğrenimi ile ölçme ve değerlendirme gibi pedagojik konuların sürekli olarak gözden geçirilmesine ve değiştirilmesine yol açmıştır. Bu amaçla değerlendirme uygulamalarının dil öğretimi ve öğrenim uygulamalarıyla uyumlu hale getirilmesine önemli ölçüde vurgu yapılmaktadır. Bu bağlamda dil değerlendirmesi, daha özel olarak alternatif değerlendirme, dil öğretimi alanında en çok ilgi gören çok önemli konulardan biri olmuştur. Nicel ve nitel olarak yürütülen bu mevcut çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcıları, Türkiye'nin Samsun ilindeki devlet ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan 137 İngilizce öğretmenidir. Katılımcılar, çalışmanın anket kısmında İzci ve arkadaşları (2014) tarafından geliştirilen 15 maddelik 5'li Likert ölçeğine yanıt vermişlerdir. Çalışmanın nitel aşaması için 16 öğretmen gönüllü olarak dört açık uçlu soruyu yanıtlamak üzere görüşmeyi kabul etti. Çalışmanın bulguları, genel olarak EFL öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine olumlu bir bakış açısına sahip olduğunu ortaya koymuştur. Diğer bulgular, hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin tutumlarının lehine anlamlı düzeyde farklılaştığını, ayrıca öğretmenlerin alternatif değerlendirme araçlarının kullanımını engelleyen zorluklarla sıklıkla karşılaştıklarını ve/veya bu yöntemleri etkili bir şekilde uygulamalarını engelleyen faktörlerin bulunduğunu düşündüklerini göstermiştir.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Journal of Language Research (Online)

Volume

9

Issue

1

Start Page

180

End Page

203

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By