Publication:
Bir Eğitim ve Tercüme Kurumu Olarak Beytü'l - Hikme

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet
dc.contributor.authorPolat, Yusuf
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:32Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:32Z
dc.date.issued2015
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Tarih Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2015en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 84040en_US
dc.description.abstractFetihler sonucunda sınırları genişleyen İslam Devleti, antik medeniyet mirasına sahip coğrafya ile komşu olmuş ve bu coğrafyada bulunan bilim ve felsefe eserlerini tercüme yolu ile kendi medeniyetine taşımıştır. Abbasilerle beraber hız kazanan bu faaliyetler Halife Me'mun zamanında bir akademi kimliği kazanan 'Beytü'l-Hikme 'de yoğunlaşmış, burada yapılan çalışmalar sonucunda 'İslam'ın Altın Çağı' yaşanmıştır. Bu çalışmada Beytü'l-Hikme'de yapılan tercümeler, bilimsel çalışmalar ve dönemin eğitim- öğretim faaliyetleri hakkında bilgi vermeye çalışılmıştır. Tezin giriş bölümünde bilim ve felsefenin kökenleri ve aktarımı ile ilgili bilgi verilmiştir. Birinci bölümde Beytü'l-Hikme'nin kuruluşu ve gelişimi, ikinci bölümde Beytü'l-Hikme'nin yapısı ve faaliyetleri, üçüncü bölümde Beytü'l-Hikme döneminde eğitim öğretim faaliyetleri ve dördüncü bölümde ise Beytü'l-Hikme'nin sona ermesi ve etkileri hakkında bilgi verilmiştir.
dc.description.abstractIslamic Empire whose boundaries expanded as a result of conquests, bordered on the countries having the heritage of ancient civilizations and it brought the scientific and philosophical works into Islamic civilization through translation. These works increased during the reign of Abbasid Caliphs and reached the peak in the House of Wisdom gaining the academic identity during the reign of Caliph al-Ma'mun; as a result of works done there, ''Islamic Golden Age'' had been experienced. In this study, we have tried to give information about the translations done in the House of Wisdom, the scientific works and the educational activities in this period. In the first chapter it was mentioned about the foundation of House of Wisdom, in the second chapter it was given information about the structure and activities of House of Wisdom, in the third chapter it was talked about educational activities in that period and in the last chapter it was given information about the end and the effects of the House of Wisdom.en_US
dc.formatVII, 98 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage112
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1ogFiHKC74hBvLmSC8XUgE1vKnDTDMCWlI5hMKgS5hZTo
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/84040.pdf
dc.identifier.yoktezid396901
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectTarih
dc.subjectAbbasiler Dönemi
dc.subjectBeytü`l Hikme
dc.subjectBilim
dc.subjectBilim Felsefesi
dc.subjectDin Eğitimi Kurumları
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Kurumları
dc.subjectEğitim Tarihi
dc.subjectÇeviri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİslamiyet
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectAbbasid Periodsen_US
dc.subjectBeytü`l Hikmeen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectScience Philosophyen_US
dc.subjectTheological Schoolsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEducation Establishmentsen_US
dc.subjectEducational Historyen_US
dc.subjectTranslationen_US
dc.subjectIslamen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS P762b 2015en_US
dc.titleBir Eğitim ve Tercüme Kurumu Olarak Beytü'l - Hikme
dc.titleThe House of Wisdom (Beytü'l - Hikme) as an Institution of Education and Translationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files