Publication:
Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrencilerin Şarkı Söylemeye Yönelik Güdü Düzeylerinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırmanın amacı, örgün müzik eğitimi alan hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanılı öğrencilerin şarkı söylemeye yönelik güdü düzeylerinin incelenmesidir. Bunun yanında araştırmada söz konusu öğrencilerin şarkı söylemeye yönelik güdü düzeylerinin; cinsiyet ve yaş/sınıf değişkenlerine göre farklılık gösterme durumları da tespit edilmiştir. Araştırmada, nicel araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test ve son testli deneysel desen uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında, Tokat İlinin Erbaa İlçesinde MEB'e bağlı olarak faaliyet gösteren bir devlet okulunun özel eğitim alt sınıflarında bulunan, 5, 7 ve 8. sınıf düzeylerinde öğrenim gören 7'si kız ve 11'i erkek olmak üzere toplam 18 hafif düzeyde zihinsel engelli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak üzere bir bölümden meydana gelen ve Ateş (2019) tarafından geliştirilen 'Şarkı söylemeye yönelik güdü ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda, çalışma grubunda yer alan hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanılı öğrencilerin, şarkı söylemeye yönelik güdü düzeyi ön test sonuçlarının orta düzeyde olduğu, şarkı söylemeye yönelik güdü düzeyi son test sonuçlarının ise yüksek düzeyde olduğu; şarkı söylemeye yönelik güdülerinin ön test ve son test puanlarının karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık bulunduğu, buna yönelik olarak planlı bir şekilde yapılan şarkı söyleme (ritm, şarkılar, müzik aletleri ve görsel materyaller) etkinliklerinin öğrencilerin şarkı söyleme güdü düzeylerini olumlu yönde etkilediği; cinsiyet değişkeni bakımından şarkı söylemeye yönelik güdüleri arasında herhangi bir anlamlı farklılık olmadığı, yaş/sınıf değişkeni açısından ise şarkı söylemeye yönelik güdüleri arasında anlamlı farklılıklar gözlendiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
The purpose of the research is to examine the motivation levels for singing among students diagnosed with mild intellectual disabilities receiving formal music education. Additionally, the study aims to determine whether there are differences in motivation levels for singing among these students based on gender and age/class variables. The research employed a quantitative research approach with a single-group pretest-posttest experimental design. The study group consisted of 18 students with mild intellectual disabilities, 7 females and 11 males, attending special education classes at a state school in the Erbaa district of Tokat Province during the 2022-2023 academic year, at the 5th, 7th, and 8th grade levels. Data was collected using the 'Motivation Scale for Singing,' developed by Ateş (2019). According to the research findings, the motivation level for singing among students with mild intellectual disabilities in the study group was moderate in the pretest results and high in the posttest results. There was a significant difference between the pretest and posttest scores of singing motivation. Planned singing activities (rhythm, songs, musical instruments, and visual materials) positively influenced students' motivation levels for singing. There was no significant difference in singing motivation based on gender, but significant differences were observed in singing motivation based on age/class variables.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

82

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By