Publication: Grupla Psikolojik Danışmanın Üniversite Öğrencilerinin Aleksitimik Özellikleri Üzerine Etkisi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı, grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin aleksitimik özellikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma, 1996-1997 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesinde yapılmıştır Araştırmanın deney ve kontrol grupları toplam 52 öğrenciden oluşmuştur. Bu araştırmada kontrol gruplu, ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın en başında, 26'şar gönüllü öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubu yine kendi içinde 13'er gönüllü öğrenciden oluşan iki ayrı gruba ayrılmıştır. Toronto Aleksitimi Ölçeği (TAÖ), deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak iki kez uygulanmıştır. Ön-test uygulamasından sonra yapılan istatistiki analizlerde, t testi sonuçları deney ve kontrol grupları arasında.05 düzeyinde önemli bir farkın olmadığını göstermiştir (P>.05). Bu aşamadan sonra, deney gruplarında bulunan öğrencilere haftada bir kez olmak üzere bir buçuk saat süreyle 12 hafta boyunca psikolojik danışma uygulanmıştır. Kontrol grubuyla herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Çalışma sonunda deney ve kontrol gruplarının TAÖ, ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını anlamak için Kovaryans Analizi tekniği uygulanmıştır. İstatistiksel analizler, deney gruplarının ön-test ve son-test puanlan arasında.001 düzeyinde önemli farklılık olduğunu göstermiştir (P<.001). Bunun yanı sıra aleksitimi düzeyi düşük olan deney grubunun ön-test, son-test puanlan arasında da önemli bir farkın bulunduğu anlaşılmıştır (P.<001). Aleksitimi düzeyi yüksek olan deney iÖZET Bu çalışmanın amacı, grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin aleksitimik özellikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma, 1996-1997 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesinde yapılmıştır Araştırmanın deney ve kontrol grupları toplam 52 öğrenciden oluşmuştur. Bu araştırmada kontrol gruplu, ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın en başında, 26'şar gönüllü öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubu yine kendi içinde 13'er gönüllü öğrenciden oluşan iki ayrı gruba ayrılmıştır. Toronto Aleksitimi Ölçeği (TAÖ), deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak iki kez uygulanmıştır. Ön-test uygulamasından sonra yapılan istatistiki analizlerde, t testi sonuçları deney ve kontrol grupları arasında.05 düzeyinde önemli bir farkın olmadığını göstermiştir (P>.05). Bu aşamadan sonra, deney gruplarında bulunan öğrencilere haftada bir kez olmak üzere bir buçuk saat süreyle 12 hafta boyunca psikolojik danışma uygulanmıştır. Kontrol grubuyla herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Çalışma sonunda deney ve kontrol gruplarının TAÖ, ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını anlamak için Kovaryans Analizi tekniği uygulanmıştır. İstatistiksel analizler, deney gruplarının ön-test ve son-test puanları arasında.001 düzeyinde önemli farklılık olduğunu göstermiştir (P<.001). Bunun yanı sıra aleksitimi düzeyi düşük olan deney grubunun ön-test, son-test puanları arasında da önemli bir farkın bulunduğu anlaşılmıştır (P.<001). Aleksitimi düzeyi yüksek olan deney
ÖZET Bu çalışmanın amacı, grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin aleksitimik özellikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma, 1996-1997 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesinde yapılmıştır Araştırmanın deney ve kontrol grupları toplam 52 öğrenciden oluşmuştur. Bu araştırmada kontrol gruplu, ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın en başında, 26'şar gönüllü öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubu yine kendi içinde 13'er gönüllü öğrenciden oluşan iki ayrı gruba ayrılmıştır. Toronto Aleksitimi Ölçeği (TAÖ), deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak iki kez uygulanmıştır. Ön-test uygulamasından sonra yapılan istatistiki analizlerde, t testi sonuçları deney ve kontrol grupları arasında.05 düzeyinde önemli bir farkın olmadığını göstermiştir (P>.05). Bu aşamadan sonra, deney gruplarında bulunan öğrencilere haftada bir kez olmak üzere bir buçuk saat süreyle 12 hafta boyunca psikolojik danışma uygulanmıştır. Kontrol grubuyla herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Çalışma sonunda deney ve kontrol gruplarının TAÖ, ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını anlamak için Kovaryans Analizi tekniği uygulanmıştır. İstatistiksel analizler, deney gruplarının ön-test ve son-test puanları arasında.001 düzeyinde önemli farklılık olduğunu göstermiştir (P<.001). Bunun yanı sıra aleksitimi düzeyi düşük olan deney grubunun ön-test, son-test puanları arasında da önemli bir farkın bulunduğu anlaşılmıştır (P.<001). Aleksitimi düzeyi yüksek olan deneyscores for experimental groups at.001 level (P<.001). Moreover, there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of experimental group includes the students have low alexithymic level (P<.001), The results for the experimental group includes the students have high alexithymic level. But there is no significant difference between the post-test scores these two groups (P<0.05). Also there is no meaningful difference between post-test scores of male and female students (P>0.05). According to this, group counseling is not effective to alleviate the alexithymic characteristics in terms of sex. The scientific findings through the statistical analysis was discussed and interpreted in the light of litareture and some suggestions were proposed. The results suggested that psychological group counseling is effective to alleviate the alexithymic characteristics. IV
ÖZET Bu çalışmanın amacı, grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin aleksitimik özellikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma, 1996-1997 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesinde yapılmıştır Araştırmanın deney ve kontrol grupları toplam 52 öğrenciden oluşmuştur. Bu araştırmada kontrol gruplu, ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın en başında, 26'şar gönüllü öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubu yine kendi içinde 13'er gönüllü öğrenciden oluşan iki ayrı gruba ayrılmıştır. Toronto Aleksitimi Ölçeği (TAÖ), deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak iki kez uygulanmıştır. Ön-test uygulamasından sonra yapılan istatistiki analizlerde, t testi sonuçları deney ve kontrol grupları arasında.05 düzeyinde önemli bir farkın olmadığını göstermiştir (P>.05). Bu aşamadan sonra, deney gruplarında bulunan öğrencilere haftada bir kez olmak üzere bir buçuk saat süreyle 12 hafta boyunca psikolojik danışma uygulanmıştır. Kontrol grubuyla herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Çalışma sonunda deney ve kontrol gruplarının TAÖ, ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını anlamak için Kovaryans Analizi tekniği uygulanmıştır. İstatistiksel analizler, deney gruplarının ön-test ve son-test puanları arasında.001 düzeyinde önemli farklılık olduğunu göstermiştir (P<.001). Bunun yanı sıra aleksitimi düzeyi düşük olan deney grubunun ön-test, son-test puanları arasında da önemli bir farkın bulunduğu anlaşılmıştır (P.<001). Aleksitimi düzeyi yüksek olan deneyscores for experimental groups at.001 level (P<.001). Moreover, there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of experimental group includes the students have low alexithymic level (P<.001), The results for the experimental group includes the students have high alexithymic level. But there is no significant difference between the post-test scores these two groups (P<0.05). Also there is no meaningful difference between post-test scores of male and female students (P>0.05). According to this, group counseling is not effective to alleviate the alexithymic characteristics in terms of sex. The scientific findings through the statistical analysis was discussed and interpreted in the light of litareture and some suggestions were proposed. The results suggested that psychological group counseling is effective to alleviate the alexithymic characteristics. IV
Description
Tez (doktora) –Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 1998
Libra Kayıt No: 31771
Libra Kayıt No: 31771
Keywords
Eğitim ve Öğretim, Psikoloji, Aleksitimi, Eğitim Psikolojisi, Grupla Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma, Psikolojik Ölçekler, Education and Training, Ölçekler, Psychology, Öğrenciler, Alexithymia, Üniversite Öğrencileri, Education Psychology, Group Counselling, Psychological Counseling, Psychological Scales, Scales, Students, University Students
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
187
