Publication:
7-9 Yaş Eğitim Hedefli Yeni Medya Yazılımlarının Görsel Tasarımı ve Örnek Bir İnceleme: Morpa Kampüs

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bilgisayarların insan hayatındaki yerini sağlamlaştırmasıylabirlikte sağladığı imkanlar birçok farklı gelişim yolunun kapısınıaralamaktadır. Sağladığı kolaylıkların bir getirisi olarak da bu teknolojilereğitim alanında da yer almaya, eğitimin her derecesinde kullanılmayabaşlamıştır. Bu değişimlerin bir çıktısı olarak ülkemizde ve dünyadainternet üzerinden öğrencilerin hizmetine sunulan ve her geçen gün deartmakta olan birçok eğitim amaçlı yeni medya yazılımına erişmekmümkündür. Nicelikte sürekli olarak artış göstermekte olan söz konusuyeni medya yazılımları, niteliksel olarak bazı tasarım sorunlarını daberaberinde getirmektedir. Basılı eğitim materyallerinden farklıözelliklere sahip olan ekran aracılığıyla kullanılan eğitim yazılımlarında,tasarımları esnasında dikkat edilmesi gereken çeşitli tasarım detaylarıortaya çıkmaktadır. Eğitim yazılımlarının amacını etkili olarakgerçekleştirebilmesi için ekrandan kullanıma uygunluk, ara yüz kolaylığı,ekranda renk değerleri, tipografik unsurlar vb. gibi yeni medyayazılımının hazırlanma aşamasında görsel tasarım öğeleri ve ilkeleriniuygulamak gerekmektedir. Özellikle küçük yaş grupları için hazırlananyeni medya yazılımlarında tasarımın, öğrenme sürecine olumlu ya daolumsuz etkileri olabilmektedir. Bu sebeple hedef kitlenin gelişimözellikleri ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tasarlanmış yenimedya yazılımları ihtiyacı doğmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucundahedef kitlenin gelişim özellikleri gözetilerek, tasarım öğeleri ve ilkelerineuygun hazırlanmış yeni medya yazılımlarının sayısının yetersiz olduğugörülmüştür.Bu çalışma yurt içi eğitim hedefli yeni medya yazılımlarındanörneklem olarak seçilmiş olan Morpa Kampüs yazılımının yeni medyanıntasarımında faydalanılacak tasarım öğeleri ve ilkeleri çerçevesindeincelenmesini içermektedir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences

Volume

14

Issue

3

Start Page

367

End Page

387

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By