Publication:
Otantiklik Algısı Müşteri Tatmini ve Destinasyon İmajının Davranışsal Niyet Üzerindeki Etkisi: İzmir Birgi Tarihi Kenti Örneği

dc.contributor.authorDogan, Seden
dc.contributor.authorKement, Uzeyir
dc.contributor.authorBaşar, Berkan
dc.contributor.authorBaydeniz, Erdem
dc.date.accessioned2025-12-11T01:53:05Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ordu Üniversitesi,Afyon Kocatepe Üniversitesi,Afyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, otantiklik algısı, müşteri tatmini ve destinasyon imajının davranışsal niyete etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İzmir ilinin Birgitarihi kentini ziyaret eden turistler oluşturmaktadır. Araştırmada 02 Haziran-25Eylül 2022 tarihleri arasında amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemesi ile 401anket toplanmıştır. Araştırmada hipotezlerin test edilmesi için SmartPLSistatistik programı kullanılmış olup, hipotez testi aşamasında yapısal eşitlik modelinden faydalanılmıştır. Bu kapsamda araştırmaya katılan turistlerin yapısal otantiklik algılarının müşteri tatmini üzerinde etkisinin olmadığı fakat yapısal otantikliğin destinasyon imajı üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Nesnel ve varoluşsal otantikliğin hem müşteri tatmini hem de destinasyon imajı üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müşteri tatmini ve destinasyon imajının ise davranışsal niyet üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın sonuçları doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.16953/deusosbil.1191833
dc.identifier.endpage1800en_US
dc.identifier.issn1302-3284
dc.identifier.issn1308-0911
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1771en_US
dc.identifier.trdizinid1146959
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16953/deusosbil.1191833
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1146959/otantiklik-algisi-musteri-tatmini-ve-destinasyon-imajinin-davranissal-niyet-uzerindeki-etkisi-izmir-birgi-tarihi-kenti-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47379
dc.identifier.volume24en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleOtantiklik Algısı Müşteri Tatmini ve Destinasyon İmajının Davranışsal Niyet Üzerindeki Etkisi: İzmir Birgi Tarihi Kenti Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files