Publication:
Online Alışveriş Yapan Tüketicilerin Etnosentrik Eğilimleri Üzerine Bir Çalışma

dc.contributor.authorÖzden, Aybike Tuba
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:08Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractTüketici etnosentrizmi nedeniyle tüketiciler, kendilerinin ve ait oldukları grubun üstün olduğu inanışlarından dolayı yabancı ürünleri küçümsemekte ve bu ürünleri satın almamaktadırlar. Günümüzün en belirgin tüketim çeşitlerinden biri online alışverişlerdir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, online alışveriş yapan tüketiciler ile online alışveriş yapmayan tüketicilerin etnosentrik eğilimleri arasındaki farkı tespit etmektir. Araştırmada ayrıca, online alışveriş yapan ve yapmayan tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin demografik özelliklerine göre farklılıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda 247’si kadın, 228’i erkek olmak üzere toplam 475 kişiye anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde parametrik analiz teknikleri kullanılmıştır. Katılımcıların CETSCALE’den elde ettikleri puanlar; online alışveriş yapma durumu, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve gelir durumu değişkenlerine göre karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlarda, online alışveriş yapmadığını belirten katılımcıların tüketici etnosentrizmi puan ortalamalarının online alışveriş yapan tüketicilere göre anlamlı olarak daha yüksek olduğu görülmüştür. Elde edilen bu sonuçların, işletmelerin ulusal ve uluslararası alanda pazarlama stratejilerini belirleyebilmeleri açısından önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu bağlamda, işletmelere ve araştırmacılara çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.24889/ifede.537872
dc.identifier.endpage66en_US
dc.identifier.issn1303-0027
dc.identifier.issn3062-1119
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.trdizinid441969
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24889/ifede.537872
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/441969/online-alisveris-yapan-tuketicilerin-etnosentrik-egilimleri-uzerine-bir-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35848
dc.identifier.volume21en_US
dc.institutionauthorÖzden, Aybike Tuba
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleOnline Alışveriş Yapan Tüketicilerin Etnosentrik Eğilimleri Üzerine Bir Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files