Publication:
3. Sınıf İngilizce Ders Kitabının Yabancı Dil Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi; Zonguldak İli Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Yabancı bir dilde iletişim kurmak 21. yüzyıl becerileri arasında kabul edildiği için, Türkiye'de yabancı dil eğitimi öncelikli hedef haline gelmiştir. Ders kitapları halen dil eğitiminin yadsınamaz bir parçası olması nedeniyle ders kitaplarının verimliliği yabancı dil eğitim sürecini önemli ölçüde etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. sınıf İngilizce ders kitabını yabancı dil öğretmenlerinin bakış açısıyla değerlendirmektir. Veri toplama yöntemi olarak karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel veriler, 20 maddeden oluşan 5'li Likert tipinde hazırlanmış bir ölçek kullanılarak elde edilmiştir. Zonguldak ili genelindeki devlete bağlı ilkokullarda İngilizce derslerine giren 86 yabancı dil öğretmeni gönüllü olarak ölçeğe katılmıştır. Nitel veriler ise 16 gönüllü yabancı dil öğretmeninin ders kitabının verimliliği ile ilgili altı adet açık uçlu soruya verdiği yanıtlardan elde edilmiştir. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde istatistiksel yöntem olarak frekans, yüzdelik dağılım ve ortalama değerler hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Nicel bulgular açısından bazı kategoriler arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark saptanmıştır. Öncelikle, erkek öğretmenler ders kitabındaki dinleme metinlerini kadın öğretmenlerden daha yetersiz bulmuştur. Ayrıca, mesleki kıdem yılı 10 yıldan az olan öğretmenler daha olumlu yanıtlar vermişlerdir. Nitel verilerin, nicel verileri desteklediği görülmüştür. Çoğu katılımcı ders kitabını müfredatla uyumlu bulurken, öğrenci ihtiyaçları açısından yetersiz bulmuştur. Bununla birlikte, katılımcılar ders kitabındaki dinleme ve konuşma aktivitelerinden yeterince memnun olmadıkları yönünde görüş bildirmiştir. Ayrıca, ders kitabı eğlence yönünden de eksik bulunmuştur. Son olarak, katılımcıların çoğunun ders kitabını gelecekte tekrar kullanmayı istemedikleri görülmüştür. Bu çalışma, değerlendirilen ders kitabının öğrenci ihtiyaçları, iletişimsel dil becerileri, konu çeşitliliği, aktiviteler, görsel tasarım, organizasyon ve ölçme değerlendirme yönünden geliştirilmesi gerektiğini ortaya koymuştur.
Foreign language education has been prioritized in Türkiye since communication in a foreign language is accepted among 21st-century skills. As coursebooks are still an indispensable part of language education, the efficiency of the coursebooks significantly affects the foreign language education process. This study aims to evaluate the third-grade English coursebook from the view of the EFL teachers. A mixed-method research design was adopted to collect data. A 5-point Likert-type scale with 20 items was applied to 86 volunteer EFL teachers who teach English at public primary schools in the province of Zonguldak to obtain the quantitative data. As for the qualitative data, 16 volunteer EFL teachers answered six open-ended questions about the efficiency of the coursebook. The frequency, percentage distributions, mean, and standard deviation values were calculated to assess the research data. The qualitative data was analyzed through content analysis. The quantitative findings revealed several statistically significant results among the categories. First, male teachers disagreed that the listening text records in the coursebook were sufficient while female counterparts were undecided about the listening texts. Second, the teachers with less than ten years of seniority responded more positively than their more experienced counterparts. The results of the qualitative data mostly supported the quantitative data findings. Most participants viewed the coursebook as appropriate for the curriculum but insufficient for the needs of young learners. Also, respondents were dissatisfied with the listening and speaking activities throughout the coursebook. Besides, the coursebook was found lacking in terms of fun elements. Last but not least, most participants refused to re-use the same coursebook in the future. In light of this study, the coursebook needs improvements concerning the learner needs, communicative language skills, variety of topics, activities and exercises, visual design, organization, and assessment.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

110

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By